Комітет підтримує прийняття за основу у першому читанні проекту Закону № 7464 про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення боротьби з порушниками правил полювання, рибальства та лісокористування)
14 березня 2018, 21:40
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на своєму засіданні 13 березня 2018 року розглянув проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення боротьби з порушниками правил полювання, рибальства та лісокористування) (реєстр. № 7464), внесений народними депутатами України Дзюбликом П.В., Рибаком І.П., та рекомендував Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу.
Метою проекту Закону є посилення в Україні охорони різних видів мисливських тварин, рідкісних видів тварин та рослин, що забезпечуватиметься, завдяки боротьбі з браконьєрством.
Відповідно до запропонованих змін передбачається: заборонити полювання із застосуванням або використанням тепловізорів, а також з порушенням правил поводження з мисливськими тваринами при полюванні на них, визначених статтею 20 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»; заборонити суцільні, поступові та комбіновані рубки у лісах, в яких виділені особливо захисні лісові ділянки; деталізувати перелік природоохоронних органів, посадові особи яких можуть бути уповноважені проводити огляд речей; розширити перелік органів, посадові особи яких мають право вилучати речі і документи, що є знаряддям або безпосереднім об’єктом правопорушення, виявлені під час затримання, особистого огляду або огляду речей.
У своєму висновку Міністерство аграрної політики та продовольства України висловило зауваження щодо внесення змін до статті 41 Лісового кодексу України, оскільки ліси, в яких виділені особливо захисні лісові ділянки, незалежно від волі людини можуть ушкоджуватися пожежами, шкідниками, хворобами лісу та іншими стихійними лихами.
Ліквідація наслідків такого ушкодження лісів потребує проведення відповідних заходів, передбачених законодавством, в тому числі – рубок, після проведення яких з’являється можливість замість ушкоджених та загиблих лісів створити нові ліси.?Внесення запропонованих законопроектом змін до Кодексу унеможливить здійснення такого відновлення на вищезазначених лісових ділянках.
У своєму висновку Науково-дослідний інститут приватного права і підприємництва імені академіка Ф.Г. Бурчака висловив ряд зауважень і вважає, що законопроект потребує відхилення.
Мінагрополітики вважає, що проект Закону потребує доопрацювання.
Міністерство екології та природних ресурсів у своєму висновку повідомило про відсутність зауважень до законопроекту.
Комітет з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта зазначає, що у проекті Закону не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Головне науково-експертне управління висловило ряд зауважень, та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з наступним урахуванням висловлених зауважень.
Прийняття законопроекту, як зазначено у пояснювальній записці, сприятиме посиленню боротьби з порушниками правил полювання та лісокористування, збереженню різних видів мисливських тварин, рідкісних видів тварин та рослин.
Метою проекту Закону є посилення в Україні охорони різних видів мисливських тварин, рідкісних видів тварин та рослин, що забезпечуватиметься, завдяки боротьбі з браконьєрством.
Відповідно до запропонованих змін передбачається: заборонити полювання із застосуванням або використанням тепловізорів, а також з порушенням правил поводження з мисливськими тваринами при полюванні на них, визначених статтею 20 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»; заборонити суцільні, поступові та комбіновані рубки у лісах, в яких виділені особливо захисні лісові ділянки; деталізувати перелік природоохоронних органів, посадові особи яких можуть бути уповноважені проводити огляд речей; розширити перелік органів, посадові особи яких мають право вилучати речі і документи, що є знаряддям або безпосереднім об’єктом правопорушення, виявлені під час затримання, особистого огляду або огляду речей.
У своєму висновку Міністерство аграрної політики та продовольства України висловило зауваження щодо внесення змін до статті 41 Лісового кодексу України, оскільки ліси, в яких виділені особливо захисні лісові ділянки, незалежно від волі людини можуть ушкоджуватися пожежами, шкідниками, хворобами лісу та іншими стихійними лихами.
Ліквідація наслідків такого ушкодження лісів потребує проведення відповідних заходів, передбачених законодавством, в тому числі – рубок, після проведення яких з’являється можливість замість ушкоджених та загиблих лісів створити нові ліси.?Внесення запропонованих законопроектом змін до Кодексу унеможливить здійснення такого відновлення на вищезазначених лісових ділянках.
У своєму висновку Науково-дослідний інститут приватного права і підприємництва імені академіка Ф.Г. Бурчака висловив ряд зауважень і вважає, що законопроект потребує відхилення.
Мінагрополітики вважає, що проект Закону потребує доопрацювання.
Міністерство екології та природних ресурсів у своєму висновку повідомило про відсутність зауважень до законопроекту.
Комітет з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта зазначає, що у проекті Закону не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Головне науково-експертне управління висловило ряд зауважень, та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з наступним урахуванням висловлених зауважень.
Прийняття законопроекту, як зазначено у пояснювальній записці, сприятиме посиленню боротьби з порушниками правил полювання та лісокористування, збереженню різних видів мисливських тварин, рідкісних видів тварин та рослин.