Протокол засідання Комітету № 75 - 19.06.2018

27 червня 2018, 21:21

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

75

                                                                                   19          червня            2018

 

 

м. Київ

  

ГОЛОВУЄ: Перший заступник Голови Комітету Дирів А.Б.

 

ПРИСУТНІ:

Члени Комітету: Валентиров С.В., Дзюблик П.В., Єднак О.В., Колєсніков Д.В., Недава О.А., Рибак І.П., Тригубенко С.М., Сажко С.М

 

ВІДСУТНІ члени Комітету: Балицький Є.В., Ленський О.О., Москаленко Я.М., Чепинога В.М.

 

ПРИСУТНІ працівники секретаріату Комітету: Борисюк М.М., Воловенко О.П., Бережний О.Є., Войтович Л.В., Гуцало І.В., Мовчан Н.В., Омельянець С.М., Приліпко І.С., Хоренжая І.В.

 

Помічники-консультанти народних депутатів України – членів Комітету: Диріва А.Б. – Турик М.В.; Недави О.А. – Тимочко С.Т., Гриценко Л.А.,
Сторчоус А.В.;
Єднака О.В. – Сегін В.Ф.; Тригубенка С.М. – Кислинська О.М.; Дзюблика П.В. – Когут Н.П.; Колєснікова Д.В. – Милованова К.І.;
Рибака І.П. – Зятюк А.І.

 

ЗАПРОШЕНІ:

Богданович Ганна Вікторівна – начальник Управління охорони біорізноманіття та біобезпеки Міністерства екології та природних ресурсів України

Борейко Володимир Євгенович – директор Київського еколого-культурного центру

Геря Інна Вікторівна – начальник відділу методології та експертизи актів законодавства Юридичного департаменту Міністерства екології та природних ресурсів України

Кравченко Андрій Михайлович - заступник Голови Державного агентства рибного господарства України

Коптєв Євген Сергійович – завідувач правового сектору Державного агентства України з управління зоною відчуження

Петрук Віталій Вікторович – Голова Державного агентства України з управління зоною відчуження

Шеремет Іван Миколайович – начальник Управління мисливського господарства та полювання Державного агентства лісових ресурсів України

Яковлєв Ігор Олегович – т.в.о Голови Державної екологічної інспекції України

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

Комітет є головним по законопроектах

1.               

Презентація Міністра екології та природних ресурсів України Остапа Семерака щодо проекту Закону України «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року»

(реєстр. № 8328 від 26.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України

 

2.               

Проект Закону про внесення змін до Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему

(реєстр. № 6624 від 22.06.2017) (друге читання)

(повторний розгляд)

 

Допов: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович

Гуцало Ірина Вікторівна

3.               

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення території спеціального промислового використання
(реєстр.
8268 від 13.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України

 

Допов: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович

Гуцало Ірина Вікторівна

4.               

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо імплементації положень деяких міжнародних угод та директив ЄС у сфері охорони тваринного та рослинного світу)

(реєстр. № 6598 від 18.05.2018) (доопрацьований), внесений народними депутатами України Дзюбликом П.В., Рибаком І.П., Валентировим С.В., Дирівим А.Б., Недавою О.А.

 

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

Омельянець Сергій Миколайович

5.               

Проект Закону про внесення змін до статті 39 Закону України "Про тваринний світ" (щодо охорони тваринного світу)

(реєстр. № 8242 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Рибаком І.П., Котом А.Б., Люшняком М.В., Заболотним Г.М. та іншими

 

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

Приліпко Ірина Сергіївна

 

 

Законопроекти, до яких Комітет має надати свої пропозиції

 

6.               

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" щодо захисту населення від шуму та інших факторів

(реєстр. № 8366 від 17.05.2018), внесений народними депутатами України Котвіцьким І.О., Безбахом Я.Я.

 

Допов: голова підкомітету Балицький Євген Віталійович

Омельянець Сергій Миколайович

7.               

Проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо підвищення відповідальності за правопорушення у сфері охорони рослинного світу

(реєстр. № 8382 від 18.05.2018), внесений народним депутатом України Бубликом Ю.В.

 

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

Приліпко Ірина Сергіївна

8.               

Проект Закону про внесення змін до пункту 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо витрат на виплату і доставку пільгових пенсій

(реєстр. № 8377-1 від 05.06.2018), внесений народними депутатами України Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В.

 

Допов: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович

Гуцало Ірина Вікторівна

 

 

Різне

 

9.               

Про підготовку до проведення парламентських слухань на тему: «Реалізація в Україні міжнародних документів щодо запобігання антропогенним змінам клімату»

 

Допов: голова підкомітету Рибак Іван Петрович

Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович

Бережний Євген Олегович

 

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. про порядок денний засідання Комітету та щодо перенесення, у зв’язку з відсутністю висновку Головного науково-експертного управління, презентації Міністра екології та природних ресурсів України Семерака О.М. щодо проекту Закону України «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» (реєстр. № 8328 від 26.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України, на одне з наступних засідань Комітету.

 

Порядок денний затверджено із змінами: за – 9.

 

 

1.

Презентацію Міністра екології та природних ресурсів України Семерака О.М. щодо проекту Закону України «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» (реєстр. № 8328 від 26.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України, у зв’язку з відсутністю висновку Головного науково-експертного управління, перенесено на одне з наступних засідань Комітету.

 

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та старшого консультанта Гуцало І.В. про проект Закону про внесення змін до Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему (реєстр. № 6624 від 22.06.2017) (друге читання) (повторний розгляд).

 

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Колєсніков Д.В., Борисюк М.М.,
Петрук В.В.

 

Дирів А.Б. запропонував заслухати голову Державного агентства України з управління зоною відчуження.

Петрук В.В. висловив позицію Державного агентства України з управління зоною відчуження про підтримку законопроекту та звернувся з проханням до членів Комітету підтримати пропозиції ДАЗВ та законопроект.

Дирів А.Б. та Борисюк М.М. зауважили, що до Комітету від Державного агентства України з управління зоною відчуження надійшли пропозиції щодо врегулювання неузгодженостей до проекту Закону про внесення змін до Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, якими, з метою актуалізації строків, пропонується заходи програми на період до 2020 року викласти в новій редакції (додається).

Колєсніков Д.В. запропонував звернутися до Кабінету Міністрів України щодо отримання звіту про стан виконання та обсяги фінансування попереднього етапу Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему.

Дирів А.Б. запропонував рекомендувати законопроект прийняти у другому читанні в цілому як Закон.

 

УХВАЛИЛИ:

1.         Інформацію взяти до відома.

2.         Враховуючи зауваження Комітету з питань бюджету та інформацію Державного агентства України з управління зоною відчуження, доручити народному депутату України Диріву А.Б. внести до порівняльної таблиці наступну пропозицію:

У розділі «Обсяги та джерела фінансування Програми»:

перше речення абзацу третього викласти в такій редакції: «Сума фінансування робіт відповідно до Програми за рахунок коштів державного бюджету орієнтовно становить 2 963,22 млн. гривень.»

З метою актуалізації строків пропонується заходи щодо зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об’єкта “Укриття” на екологічно безпечну систему на період до 2020 року викласти у редакції, що додається.

3.         Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему (реєстр. № 6624) прийняти у другому читанні та в цілому як Закон.

4.         Доповідачем при розгляді проекту Закону від Комітету визначити народного депутата України, голову підкомітету з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Москаленка Ярослава Миколайовича.

 

Рішення Комітету та лист до Кабінету Міністрів України додаються.

 

Відповідальні: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович

                Гуцало Ірина Вікторівна

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та старшого консультанта Гуцало І.В. про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення території спеціального промислового використання (реєстр. 8268 від 13.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України.

 

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Рибак І.П., Єднак О.В., Колесніков Д.В., Борисюк М.М., Петрук В.В.

 

Рибак І.П. зазначив, що необхідно обговорити зауваження Головного науково-експертного управління. Запропонував по-першому зауваженню: у разі прийняття законопроекту за основу, при його підготовці до другого читання, передбачити вимогу щодо розміщення об’єктів для переробки радіоактивних відходів, сховищ, призначених для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів та їх захоронення виключно у промислових зонах. Запропонував по-другому зауваженню: у законопроекті додати слова «для вітчизняних атомних електростанцій». Запропонував врахувати четверте зауваження та відповідно передбачити у законопроекті норму щодо розташування на території спеціального промислового використання інфраструктури, що забезпечує діяльність зазначених об’єктів.

Єднак О.В. запропонував заслухати, голову Державного агентства України з управління зоною відчуження Петрука В.В., а саме: який уповноважений орган матиме право визначати територію спеціального промислового використання, чи будуть надалі змінюватись межі таких територій та/або їх цільове призначення, чи буде гарантування їх функціонування, та таке інше. Зауважив, що за одним із сценаріїв можливого розвитку ситуації, наведеного у пояснювальній записці до законопроекту, - за умови невизначеності подальшої долі зони відчуження при проектуванні та спорудженні об’єктів приповерхневого захоронення радіоактивних відходів виходять із припущення (сценарію), що через 300 років після закриття таких сховищ на їх території буде проживати населення, самі сховища будуть підтоплені та зруйновані. Зауважив, що необхідно убезпечити розвиток такого сценарію через 300 років. Зазначив, що, на його думку, рішення щодо таких об’єктів має прийматися Верховною Радою України.

Рибак І.П. зауважив, що Верховною Радою України мають прийматись рішення про розміщення, проектування, будівництво об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, що має загальнодержавне значення, шляхом прийняття відповідного закону. Тобто, у кожному конкретному випадку має прийматися окремий закон. Без прийняття Верховною Радою України відповідного рішення таке будівництво просто неможливе.

Петрук В.В. поінформував, що функціонування території зони відчуження здійснюється відповідно до Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи». Вищезазначеним Указом Президента передбачено, що 80 % території займає Чорнобильський біосферний заповідник, який лежить по периметру зони відчуження. В центрі зона відчуження, це невелика територія навколо Чорнобильської АЕС, на якій розташовані всі інфраструктурні об’єкти поводження з радіоактивними відходами які вже збудовані, зараз будуються та готуються до будівництва. Законопроектом фактично визначається статус цієї території, як території промислового використання, зовнішня межа якої буде обмежуватися внутрішнім периметром території заповідника. Зазначив, що діяльність Державного агентства України з управління зоною відчуження буде спрямована на посилення території промислового використання: фізичний захист, обслуговування і таке інше.

Борисюк М.М. зауважив, що питання, що обговорюються знайшли відображення у проекті рішення Комітету. Потребує законодавчого уточнення: хто саме робитиме експертні висновки, а також залишаються незрозумілими критерії, за якими мають визначатися межі території спеціального промислового використання. Зазначив, що це створюватиме умови для неоднозначного трактування, тому потребує законодавчого уточнення. Зауважив, що законопроект містить термін «довічне», проте не містить визначення цього терміну, тому даний термін вживати недоцільно. Зауважив, що до другого читання законопроект потребуватиме доопрацювання.

 

Дирів А.Б. запропонував законопроект підтримати за основу.

 

УХВАЛИЛИ:

1.              Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення території спеціального промислового використання (реєстр. № 8268 від 13.04.2018), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду прийняти за основу.

2.              Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України від Комітету визначити народного депутата України, голову підкомітету з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Москаленка Ярослава Миколайовича.

 

Рішення Комітету додається.

 

Відповідальні: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович

                Гуцало Ірина Вікторівна

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та голову підкомітету Дзюблика П.В. про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо імплементації положень деяких міжнародних угод та директив ЄС у сфері охорони тваринного та рослинного світу) (реєстр. № 6598 від 18.05.2018) (доопрацьований), внесений народними депутатами України Дзюбликом П.В., Рибаком І.П., Валентировим С.В.,
Дирівим А.Б., Недавою О.А.

 

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Дзюблик П.В., Колєсніков Д.В.

 

Дзюблик П.В. запропонував підтримати законопроект у першому читанні та, у разі прийняття законопроекту за основу, при доопрацюванні його до другого читання, врахувати зауваження, висловлені Головним науково-експертним управлінням та рядом громадських активістів.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо імплементації положень деяких міжнародних угод та директив ЄС у сфері охорони рослинного та тваринного світу) прийняти за основу.

2. Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України Дзюблика П.В.

 

Рішення Комітету додається.

 

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

                          Омельянець Сергій Миколайович

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та консультанта Приліпко І.С. про проект Закону про внесення змін до
статті 39 Закону України "Про тваринний світ" (щодо охорони тваринного світу) (реєстр. №
8242 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Рибаком І.П., Котом А.Б., Люшняком М.В., Заболотним Г.М. та іншими.

 

В обговоренні взяли участь: Дзюблик П.В., Тригубенко С.М.

 

Дзюблик П.В. зазначив, що не підтримує законопроект, оскільки законопроектом пропонується звуження меж ареалу охоронюваної території у період масового розмноження, що сприятиме наближенню джерел підвищеного шуму та неспокою до місць розмноження тварин. Зауважив, що такий законопроект мав би забезпечувати охорону середовища існування та умов розмноження тварин. Запропонував повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Тригубенко С.М. підтримав пропозицію Дзюблика П.В.

 

УХВАЛИЛИ:

1.                  Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до статті 39 Закону України "Про тваринний світ" (щодо охорони тваринного світу) (реєстр. № 8242 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Рибаком І.П., Котом А.Б., Люшняком М.В. та іншими народними депутатами України, за результатами розгляду у першому читанні, повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2.                  Співдоповідачем при розгляді законопроекту від Комітету визначити народного депутата України, голову підкомітету з питань лісових ресурсів, об'єктів тваринного та рослинного світу, природних ландшафтів та об'єктів природно-заповідного фонду Дзюблика Павла Володимировича.

 

Рішення Комітету додається.

 

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

                          Приліпко Ірина Сергіївна

 

Рішення прийнято: за – 8, утримався – 1.

 

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та головного консультанта Омельянця С.М. про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" щодо захисту населення від шуму та інших факторів (реєстр. № 8366 від 17.05.2018), внесений народними депутатами України Котвіцьким І.О., Безбахом Я.Я.

 

В обговоренні взяв участь Дирів А.Б., який зауважив, що законопроект дублює норми чинного законодавства, запропонував відхилити законопроект.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Комітету з питань охорони здоров'я внести пропозицію про відхилення проекту Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" щодо захисту населення від шуму та інших факторів.

2. Висновок направити до Комітету з питань охорони здоров'я.

 

Рішення Комітету додається.

 

Відповідальні: голова підкомітету Балицький Євген Віталійович

                          Омельянець Сергій Миколайович

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та голову підкомітету Дзюблика П.В. про проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо підвищення відповідальності за правопорушення у сфері охорони рослинного світу
(реєстр. №
8382 від 18.05.2018), внесений народним депутатом України Бубликом Ю.В.

 

В обговоренні взяли участь: Дзюблик П.В., Яковлев І.О.

 

Дзюблик П.В. зазначив, що порушене питання потребує вирішення, проте законопроект не містить дієвого механізму боротьби з правопорушеннями у сфері рослинного світу.

Дирів А.Б. запропонував повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Яковлев І.О. звернувся до народних депутатів України – членів Комітету з проханням, при розгляді законопроектів, що стосуються розміру штрафів за правопорушення у сфері охорони навколишнього природного середовища, зменшувати дельту (різницю) між мінімумом та максимумом штрафів.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення на доопрацювання проекту Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо підвищення відповідальності за правопорушення у сфері охорони рослинного світу (реєстр. № 8382 від 18.05.2018), внесений народним депутатом України Бубликом Ю.В.

2. Рішення направити до Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

 

Рішення Комітету додається.

 

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

Приліпко Ірина Сергіївна

 

Рішення прийнято: за – 8, утримався – 1.

 

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та старшого консультанта Гуцало І.В. про проект Закону про внесення змін до пункту 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо витрат на виплату і доставку пільгових пенсій (реєстр. № 8377-1 від 05.06.2018), внесений народними депутатами України Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В.

 

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Колєсніков Д.В., Борисюк М.М.

 

Дирів А.Б. зауважив, що на попередньому засіданні Комітет розглядав та підтримав проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо пенсійного забезпечення осіб, які працюють у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення (реєстр. № 8377 від 18.05.2018). Зазначив, що альтернативний законопроект (реєстр. № 8377-1 від 05.06.2018) також заслуговує на підтримку.

Борисюк М.М. зазначив, що Комітетом можуть бути підтриманими обидва законопроекти, а головний комітет щодо законопроекту уповноважений визначити який з них рекомендувати за основу.

Колєсніков Д.В. та Дзюблик П.В. підтримали пропозиції Диріва А.Б. та Борисюка М.М.

 

УХВАЛИЛИ:

1.         Підтримати проект Закону про внесення змін до пункту 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо витрат на виплату і доставку пільгових пенсій (реєстр. № 8377-1 від 05.06.2018, альтернативний), внесений народними депутатами України Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В., а також підтримати проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо пенсійного забезпечення осіб, які працюють у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення (реєстр. № 8377 від 18.05.2018), внесений народними депутатами України Дзюбликом П.В., Кривенком В.В., Тимчуком Д.Б., Рибаком І.П. Комітет рекомендує Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення визначитись із законопроектом для прийняття його за основу.

2.         Рішення Комітету направити до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

 

Рішення Комітету додається.

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

Різне

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та керівника секретаріату Борисюка М.М. про підготовку до проведення парламентських слухань на тему: «Реалізація в Україні міжнародних документів щодо запобігання антропогенним змінам клімату».

 

В обговоренні взяв участь Дирів А.Б., який запропонував затвердити проект рішення.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Інформацію про підготовку до проведення парламентських слухань на тему: «Реалізація в Україні міжнародних документів щодо запобігання антропогенним змінам клімату» взяти до відома.

2. Співдоповідачем на парламентських слуханнях від Комітету визначити Першого заступника Голови Комітету, народного депутата України Диріва А. Б.

3. Доручити керівнику секретаріату Комітету підготувати та погодити з Першим заступником Голови Комітету порядок ведення та виступів, список учасників, регламент проведення слухань, інформаційно-аналітичні матеріали для головуючого та керівництва Верховної Ради України, а також для учасників слухань.

4. Доручити працівникам секретаріату Комітету здійснити організаційні заходи з допуску до приміщень Верховної Ради України учасників слухань, їх реєстрації, розміщення в сесійному залі, відмітки відряджень, збору письмових запитань тощо. Відповідальні - працівники секретаріату Комітету: Бережний Є.О., Омельянець С. М., Школьна В. О., Войтович Л. В.,
Прощенко О. В.

 

Рішення Комітету додається.

 

Відповідальні: голова підкомітету Рибак Іван Петрович

Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович

Бережний Євген Олегович

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету Єднака О.В. про використання пестицидів та агрохімікатів.

 

В обговоренні взяли участь: Єднак О.В., Яковлєв І.О.

 

Єднак О.В. зазначив, що внаслідок використання пестицидів та агрохімікатів з порушенням природоохоронних та санітарних норм в Україні масово гинуть бджоли. Зауважив, що на початку літа минулого року була аналогічна ситуація, Комітет на своєму засіданні 6 червня 2017 року порушував це питання, але ситуація повторюється. Запропонував звернутись до Міністерства екології та природних ресурсів України та/або до Державної екологічної інспекції України про надання інформації щодо контролю за ввезенням та використанням пестицидів та агрохімікатів та можливих шляхів вирішення ситуації, що склалася.

Яковлєв І.О. зазначив, що контроль за землями здійснюють дві інспекції, а саме: функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів належить до компетенції Державної екологічної інспекції України, а контроль використання пестицидів у сільському господарстві здійснює Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Зазначив, що Державна екологічна інспекція України надасть до Комітету відповідну інформацію.

 

УХВАЛИЛИ: звернутись до Кабінету Міністрів України з проханням надати докладну інформацію про стан застосування пестицидів та агрохімікатів в Україні, їх вплив на довкілля та здоров’я населення, а також дати доручення відповідним центральним органам виконавчої влади щодо врегулювання ситуації з їх використанням та забезпечити належний контроль у цій сфері.

 

Копія листа Комітету додається.

 

Відповідальні: Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович

Воловенко Ольга Петрівна

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голову підкомітету Дзюблика П.В. щодо критичної екологічної ситуації, що назріла на території Хмельницької та Житомирської областей в басейнах річок Хомора та Случ через їх забруднення внаслідок несанкціонованих скидів Понінківської картонно-паперової фабрики (смт. Понінка Полонського району Хмельницької області) та неналежного функціонування очисних споруд в місті Полонне.

 

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Дзюблик П.В., Єднак О.В., Борисюк М.М., Яковлєв І.О.

 

Дзюблик П.В. зазначив, що на території Хмельницької та Житомирської областей назріла критична екологічна ситуація через забруднення річок Хомора та Случ внаслідок несанкціонованих скидів Понінківської картонно-паперової фабрики (смт. Понінка Полонського району Хмельницької області) та неналежного функціонування очисних споруд в місті Полонне. Зауважив, що про це свідчить масова загибель риби, молюсків, водної рослинності та інших водних організмів, що сталася у травні цього року на території його виборчого округу на Житомирщині. Члени Комітету спільно з Держекоінспекцією виїзджали на місце, брали участь у перевірках, проводили спільні виїзні засідання. Зазначив, що три роки поспіль екологічна ситуація басейнів річок лише погіршується, збурюючи суспільство. Запропонував Комітету звернутися до Уряду щодо напрацювання пропозицій щодо шляхів вирішення проблем екологічного оздоровлення басейну річок Хомора та Случ.

Єднак О.В. підтримав пропозицію Дзюблика П.В. та запропонував надіслати звернення Комітету до відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади. Запропонував щодо порушеного питання заслухати т.в.о  голови Державної екологічної інспекції України Яковлєва І.О.

Яковлєв І.О. поінформував, що у 2016 році, за результатами перевірок Державної екологічної інспекції України та Держекоінспекцій в Хмельницькій та Житомирській областях встановлено, що забруднювачами річок Хомора та Случ є наднормативні скиди комунальних очисних споруд в м. Полонне та Понінківської картонно-паперової фабрики. Зауважив, що на сьогодні проблема залишається без вирішення. Поінформував, що, у зв’язку із невиконанням приписів Державної екологічної інспекції України та Держекоінспекції у Хмельницькій області щодо недопущення погіршення якості води у контрольному створі річки Хомора, нижче скиду, Держекоінспекцією, Держводагентству внесено припис про анулювання дозволу на спеціальне водокористування, виданого ТОВ «Понінківська картонно-паперова фабрика-Україна». Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва відкрито провадження за позовом Держводагентства до ТОВ «Понінківська картонно-паперова фабрика-Україна» про анулювання дозволу на спеціальне водокористування. Кризовий моніторинг триває. Проте наразі підприємство продовжує здійснювати скиди. Зауважив, що з 2013 року Держекоінспекція позбавлена права призупиняти господарську діяльність підприємств-забруднювачів до виконання її приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища. Зазначив, що, дотримуючись норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» про необхідність попередження про перевірку суб’єктів господарювання за 10 днів, інспекція позбавлена можливості вчасної фіксації моменту екологічного порушення, оскільки за 10 днів ситуація вже змінюється. Зауважив, що регіональними комісіями з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Хмельницької та Житомирської облдержадміністрацій напрацьоване спільне рішення щодо проведення заходів, спрямованих на запобігання забрудненню річок Хомора та Случ, які не вирішуються, та зазначив про необхідність посилення контролю його виконання.

Борисюк М.М. зазначив, що Комітет неодноразово звертався до Мінприроди, Держекоінспекції, Хмельницької та Житомирської облдержадміністрацій щодо необхідності вирішення екологічної проблеми річок Хомора та Случ. Зауважив, що, відповідно до вимог чинного законодавства, остаточне рішення щодо зупинки/призупинки господарської діяльності підприємств-забруднювачів може бути прийняте виключно за рішенням суду.

Дирів А.Б. зауважив на неприпустимості ситуації, що склалася. Запропонував звернутися від Комітету до Віце-прем'єр-міністра - Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Зубка Г.Г., відповідних центральних органів виконавчої влади та обласних державних адміністрацій щодо посилення контролю виконання природоохоронних заходів спільного рішення регіональних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Хмельницької та Житомирської облдержадміністрацій, а також щодо напрацювання пропозицій щодо шляхів вирішення проблем екологічного оздоровлення басейну річок Хомора та Случ з конкретними термінами та відповідальними посадовими особами.

 

УХВАЛИЛИ: звернутися від Комітету до Віце-прем'єр-міністра - Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Зубка Г.Г. та надіслати відповідні листи до Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної поліції України, Державної екологічної інспекції України, Державного агентства водних ресурсів України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Хмельницької та Житомирської обласних державних адміністрацій щодо посилення контролю виконання заходів, спрямованих на запобігання забрудненню річок Хомора та Случ, спільного рішення регіональних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Хмельницької та Житомирської облдержадміністрацій, а також щодо напрацювання пропозицій щодо шляхів вирішення проблем екологічного оздоровлення басейну річок Хомора та Случ з конкретними термінами та відповідальними посадовими особами.

 

Копії листів Комітету додаються.

 

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович

Хоренжая Ірина Віталіївна

 

Рішення прийнято: за – 9.

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                                                   А. ДИРІВ

 

 

Секретар Комітету                                                                               О. ЄДНАК