Комітет вважає за доцільне прийняти за основу проекту Закону № 8564 про внесення змін до законодавства України щодо вдосконалення державного прогнозування і планування економічного розвитку
06 вересня 2018, 15:25
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув проект Закону про внесення змін до законодавства України щодо вдосконалення державного прогнозування і планування економічного розвитку (реєстр. № 8564 від 05.07.2018 р.), внесений народними депутатами України Котвіцьким І.О. та іншими.
Зокрема, законопроектом передбачається доповнити статтю 2 Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» положенням щодо впровадження принципу сталого розвитку, який полягає в оцінці та врахуванні наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, та екологічних вимог під час розроблення та затвердження прогнозних та програмних документів економічного та соціального розвитку.
Слід зазначити, що відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров’я довкілля.
Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулюються відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування, а сам Закон поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» передбачає з 1 січня 2020 року запровадження стратегічної екологічної оцінки програм економічного і соціального розвитку Автономної Республіки Крим, областей, районів, міст, сіл, селищ на короткостроковий період.
Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» передбачено, що з метою проведення ефективної і цілеспрямованої діяльності України по здійсненню заходів із охорони навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання і відтворення природних ресурсів на перспективу розробляються і приймаються державні цільові, міждержавні, місцеві програми.
З огляду на зазначене, впровадження під час державного прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку принципу сталого розвитку відповідає засадам та ідеології законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, водночас правове застосування запропонованих положень законопроекту потребуватиме подальшого визначення у нормативно-правових актах.
Зважаючи на викладене, Комітет вирішив рекомендувати Комітету з питань економічної політики внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до законодавства України щодо вдосконалення державного прогнозування і планування економічного розвитку (реєстр. № 8564).
Зокрема, законопроектом передбачається доповнити статтю 2 Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» положенням щодо впровадження принципу сталого розвитку, який полягає в оцінці та врахуванні наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, та екологічних вимог під час розроблення та затвердження прогнозних та програмних документів економічного та соціального розвитку.
Слід зазначити, що відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров’я довкілля.
Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулюються відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування, а сам Закон поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» передбачає з 1 січня 2020 року запровадження стратегічної екологічної оцінки програм економічного і соціального розвитку Автономної Республіки Крим, областей, районів, міст, сіл, селищ на короткостроковий період.
Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» передбачено, що з метою проведення ефективної і цілеспрямованої діяльності України по здійсненню заходів із охорони навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання і відтворення природних ресурсів на перспективу розробляються і приймаються державні цільові, міждержавні, місцеві програми.
З огляду на зазначене, впровадження під час державного прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку принципу сталого розвитку відповідає засадам та ідеології законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, водночас правове застосування запропонованих положень законопроекту потребуватиме подальшого визначення у нормативно-правових актах.
Зважаючи на викладене, Комітет вирішив рекомендувати Комітету з питань економічної політики внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до законодавства України щодо вдосконалення державного прогнозування і планування економічного розвитку (реєстр. № 8564).