Комітет висловився за доопрацювання проекту Закону № 9271 про внесення зміни до статті 252 Податкового кодексу України щодо визначення бази оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування енергетичного вугілля та антрациту
21 грудня 2018, 13:41
20 грудня 2018 р. Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув на своєму засіданні законопроект про внесення зміни до статті 252 Податкового кодексу України щодо визначення бази оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування енергетичного вугілля та антрациту (реєстр. № 9271), поданий народним депутатом України Різаненком П. О.
Метою законопроекту визначено врегулювання питання щодо забезпечення однакового підходу до всіх платників рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин - визначення бази оподаткування за фактичними цінами для енергетичного вугілля та антрациту по аналогії до чинних підходів визначення бази оподаткування за фактичними цінами реалізації нафти та природного газу.
Проте відповідно до законопроекту не йдеться про повністю однаковий підхід до визначення бази оподаткування. Фактично законопроектом пропонується визначати базу оподаткування для енергетичного вугілля та антрациту на основі середніх індексів АРІ2 на умовах CIF в основних портах Західної Європи Амстердам ? Роттердам – Антверпен.
Це відхід від реальних умов господарювання в Україні під час визначення бази оподаткування, який може призвести до зміни показників бюджету, тому до законопроекту має бути додане належне фінансово-економічне обґрунтування.
Відповідно до підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. У зв‘язку з цим потребує корегування також термін набуття чинності запропонованого законопроекту.
Враховуючи викладене, Комітет рекомендував повернути законопроект на доопрацювання.
Метою законопроекту визначено врегулювання питання щодо забезпечення однакового підходу до всіх платників рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин - визначення бази оподаткування за фактичними цінами для енергетичного вугілля та антрациту по аналогії до чинних підходів визначення бази оподаткування за фактичними цінами реалізації нафти та природного газу.
Проте відповідно до законопроекту не йдеться про повністю однаковий підхід до визначення бази оподаткування. Фактично законопроектом пропонується визначати базу оподаткування для енергетичного вугілля та антрациту на основі середніх індексів АРІ2 на умовах CIF в основних портах Західної Європи Амстердам ? Роттердам – Антверпен.
Це відхід від реальних умов господарювання в Україні під час визначення бази оподаткування, який може призвести до зміни показників бюджету, тому до законопроекту має бути додане належне фінансово-економічне обґрунтування.
Відповідно до підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. У зв‘язку з цим потребує корегування також термін набуття чинності запропонованого законопроекту.
Враховуючи викладене, Комітет рекомендував повернути законопроект на доопрацювання.