У Комітеті розглянуто Звіт Рахункової палати України про результати фінансового аудиту Національної комісії з радіаційного захисту населення України
21 грудня 2018, 21:26
За дорученням Голови Верховної Ради України Парубія А.В. у Комітеті розглянуто Звіт Рахункової палати України про результати фінансового аудиту Національної комісії з радіаційного захисту населення України.
Рахункова палата України зробила наступні висновки за результатами аудиту:
- Національна комісія з радіаційного захисту населення України (далі НКРЗУ, Комісія) як постійно діючий вищий незалежний колегіальний науково-експертний дорадчо-консультативний орган з питань протирадіаційного захисту та радіаційної безпеки населення України (положення про яку відповідно до вимог статті 8-1 Закону України від 02.01.1998 № 15/98-ВР "Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання" затверджене постановою Верховної Ради України від 06.10.2009 № 1630-УІ фактично не функціонує, оскільки Верховна Рада України не оновила її склад;
- не забезпечується вирішення питань, що віднесені до повноважень НКРЗУ і випливають із загальновизнаних норм Міжнародного права, міжнародних конвенцій, до яких приєдналася Україна, та укладених Україною міжнародних угод і договорів;
не досягається головна мета діяльності Комісії - визначення загальних принципів та критеріїв протирадіаційного захисту життя і здоров'я людини від негативного впливу іонізуючих випромінювань;
- через відсутність складу НКРЗУ і її Голови окремі управлінські рішення з питань діяльності апарату Комісії протягом 2015-2017 років і І півріччя 2018 року учасниками бюджетного процесу ухвалювалися з недотриманням вимог окремих нормативних актів;
- структура і штатний розпис апарату НКРЗУ на 2016-2018 роки затверджувалися Комітетом Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи за поданням керівника апарату, а не Голови НКРЗУ, як це передбачено пунктом 7 Положення про Національну комісію з радіаційного захисту населення України;
- положення регламенту НКРЗУ не узгоджуються з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 М 1096 "Про умови оплати праці працівників Національної комісії з радіаційного захисту населення" у частині преміювання працівників апарату та виплати матеріальної допомоги на оздоровлення і на соціально-побутові потреби;
враховуючи, що із січня 2015 року НКРЗУ фактично не здійснює своїх повноважень, кошти державного бюджету, які у період 2015-2018 років спрямовано на забезпечення діяльності апарату Комісії, є непродуктивними витратами державного бюджету.
Вказане вище дало аудиторам підстави для надання модифікованого (умовно-позитивного) висновку щодо дотримання апаратом НКРЗУ вимог законодавства при здійсненні витрат та щодо фінансової та бюджетної звітності. Водночас, на підставі викладеного, Рахункова палата вважає за доцільне запропонувати Верховній Раді України внести на розгляд Парламенту проект постанови Верховної Ради України "Про затвердження Голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України".
Водночас, проект Постанови про затвердження Голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України підготовано для розгляду у Верховній Раді України та внесено до розгляду 05.09.2017 р. Пропозиції щодо кандидатур Голови та складу НКРЗУ без зауважень погоджено Президією Академії наук України.
Також проект Постанови чотири рази включався до порядку денного сесійних тижнів Верховної Ради України, проте жодного разу не був винесений на фактичний розгляд.
Комітет за підсумками обговорення, зважаючи на початок нового бюджетного року та рекомендації Рахункової палати України, повторно звернувся до Голови Верховної Ради України та Погоджувальної ради із пропозиціями якнайшвидшого включення до розкладу найближчого пленарного засідання проекту Постанови про затвердження Голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України (реєстр. № 6586 від 14.06.2017 р.) для його розгляду Верховною Радою України.
Також апарату НКРЗУ запропоновано вжити заходів щодо усунення виявлених аудитором недоліків.
Рахункова палата України зробила наступні висновки за результатами аудиту:
- Національна комісія з радіаційного захисту населення України (далі НКРЗУ, Комісія) як постійно діючий вищий незалежний колегіальний науково-експертний дорадчо-консультативний орган з питань протирадіаційного захисту та радіаційної безпеки населення України (положення про яку відповідно до вимог статті 8-1 Закону України від 02.01.1998 № 15/98-ВР "Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання" затверджене постановою Верховної Ради України від 06.10.2009 № 1630-УІ фактично не функціонує, оскільки Верховна Рада України не оновила її склад;
- не забезпечується вирішення питань, що віднесені до повноважень НКРЗУ і випливають із загальновизнаних норм Міжнародного права, міжнародних конвенцій, до яких приєдналася Україна, та укладених Україною міжнародних угод і договорів;
не досягається головна мета діяльності Комісії - визначення загальних принципів та критеріїв протирадіаційного захисту життя і здоров'я людини від негативного впливу іонізуючих випромінювань;
- через відсутність складу НКРЗУ і її Голови окремі управлінські рішення з питань діяльності апарату Комісії протягом 2015-2017 років і І півріччя 2018 року учасниками бюджетного процесу ухвалювалися з недотриманням вимог окремих нормативних актів;
- структура і штатний розпис апарату НКРЗУ на 2016-2018 роки затверджувалися Комітетом Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи за поданням керівника апарату, а не Голови НКРЗУ, як це передбачено пунктом 7 Положення про Національну комісію з радіаційного захисту населення України;
- положення регламенту НКРЗУ не узгоджуються з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 М 1096 "Про умови оплати праці працівників Національної комісії з радіаційного захисту населення" у частині преміювання працівників апарату та виплати матеріальної допомоги на оздоровлення і на соціально-побутові потреби;
враховуючи, що із січня 2015 року НКРЗУ фактично не здійснює своїх повноважень, кошти державного бюджету, які у період 2015-2018 років спрямовано на забезпечення діяльності апарату Комісії, є непродуктивними витратами державного бюджету.
Вказане вище дало аудиторам підстави для надання модифікованого (умовно-позитивного) висновку щодо дотримання апаратом НКРЗУ вимог законодавства при здійсненні витрат та щодо фінансової та бюджетної звітності. Водночас, на підставі викладеного, Рахункова палата вважає за доцільне запропонувати Верховній Раді України внести на розгляд Парламенту проект постанови Верховної Ради України "Про затвердження Голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України".
Водночас, проект Постанови про затвердження Голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України підготовано для розгляду у Верховній Раді України та внесено до розгляду 05.09.2017 р. Пропозиції щодо кандидатур Голови та складу НКРЗУ без зауважень погоджено Президією Академії наук України.
Також проект Постанови чотири рази включався до порядку денного сесійних тижнів Верховної Ради України, проте жодного разу не був винесений на фактичний розгляд.
Комітет за підсумками обговорення, зважаючи на початок нового бюджетного року та рекомендації Рахункової палати України, повторно звернувся до Голови Верховної Ради України та Погоджувальної ради із пропозиціями якнайшвидшого включення до розкладу найближчого пленарного засідання проекту Постанови про затвердження Голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України (реєстр. № 6586 від 14.06.2017 р.) для його розгляду Верховною Радою України.
Також апарату НКРЗУ запропоновано вжити заходів щодо усунення виявлених аудитором недоліків.