Комітет рекомендував повернути на доопрацювання суб'єкту законодавчої ініціативи проект Закону № 9525 про внесення змін до Закону України "Про угоди про розподіл продукції" (щодо вдосконалення адміністрування укладення угод про розподіл продукції)

01 березня 2019, 11:52

 

26 лютого 2019 р. Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув на своєму засіданні законопроект про внесення змін до Закону України "Про угоди про розподіл продукції" (щодо вдосконалення адміністрування укладення угод про розподіл продукції, реєстр. № 9525), поданий народним депутатом України Денисенком А. П.
Метою законопроекту визначено створення умов для залучення недержавних інвестицій у вітчизняний нафтогазовий сектор, збільшення видобутку нафти і газу в Україні, уточнення та спрощення адміністративних процедур надання надр на умовах угод про розподіл продукції з боку Кабінету Міністрів, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, термінологічні уточнення для коректного застосування норм закону.
Під час розгляду законопроекту було відмічено, що у разі його прийняття він матиме ризики монополізації ринку спеціальних дозволів на користування надрами. Запропоноване об'єднання за одним дозволом різних ділянок надр, різних корисних копалин і можливість зупинки дії частини дозволу що об’єднує окремі з геологічної точки зору об'єкти може ускладнити здійснення державного геологічного контролю та регулювання гірничих відносин, які передбачені Кодексом України про надра.
Запропоновані зміни до статей 4, 5, 6, 8 Закону України "Про угоди про розподіл продукції" у разі їх прийняття вноситимуть правову невизначеність їх застосування, не відповідають меті законопроекту, можуть призвести до небезпечних наслідків для довкілля, оскільки видобування переважної більшості корисних копалин є видом діяльності, який становить підвищену екологічну небезпеку.
Зміни до статей 6, 7 цього Закону можуть призвести до зменшення надходжень до державного бюджету і потребують фінансово-економічного обґрунтування.
Зміни до статті 17 зазначеного Закону не узгоджуються із статтею 16 Кодексу України про надра та статтею 26 Закону України "Про нафту і газ", а до статті 24 щодо належності інвестору на правах власності геологічної, геофізичної та геохімічної інформації та зразків гірничих порід - із статтею 13 Конституції України.
Враховуючи викладене, Комітет рекомендував повернути законопроект на доопрацювання.