Комітет підтримує в першому читанні проект Закону № 9381-1 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку
04 березня 2019, 09:47
26 лютого 2019 року Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розподілу коштів екологічного податку (реєстр. № 9381 від 07.12.2018), поданий народним депутатом України Бубликом Ю.В., та проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку (реєстр. № 9381-1 від 09.01.2019, доопрацьований), поданий народним депутатом України Недавою О.А.
Законопроектом (реєстр. № 9381) передбачено внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо нового розподілу зарахування екологічного податку, а саме: 20 % екологічного податку - до доходів загального фонду державного бюджету, визначеного пунктом 161 частини другої статті 29 цього Кодексу, та 80 % екологічного податку – до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів, визначеного пунктом 41 частини першої статті 691 цього Кодексу у тому числі: до обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим – 55 %, бюджетів міст Києва та Севастополя – 80 %.
Комітет зазначає, що в порівняльній таблиці до законопроекту (реєстр. № 9381) в колонці «Зміст положення (норми) чинного законодавства» зміст пункту 161 статті 29 Бюджетного кодексу України не відповідає чинній редакції зазначеного пункту 161 Бюджетного кодексу, оскільки не містить змін внесених Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (№ 2621-VIII від 22.11.2018). Пропозиції законопроекту в частині набрання чинності Закону з 1 січня 2019 року не відповідають статті 27 Бюджетного кодексу України.
Законопроектом (реєстр. № 9381-1) передбачено внесення змін до статей 29, 30, 691 Бюджетного кодексу України у частині законодавчо визначеного надходження коштів від сплати екологічного податку до спеціального фонду державного та місцевих бюджетів у співвідношенні 20 і 80 % відповідно та використання цих коштів виключно на природоохоронні заходи.
Комітет щодо проекту Закону (реєстр. № 9381-1) зазначає, що неодноразово порушував питання щодо необхідності відновлення зарахування екологічного податку до спеціального фонду охорони навколишнього природного середовища задля належного забезпечення фінансування природоохоронних заходів, які потребують значних фінансових витрат на здійснення відповідних екологічних програм та ресурсозберігаючих проектів, як це передбачено статтею 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Комітет з питань запобігання і протидії корупції у своїх висновках зазначає, що у проектах актів (реєстр. №№ 9381 та 9381-1) не виявлено корупціогенних факторів – проекти актів відповідають вимогам антикорупційного законодавства.
За результатами розгляду Комітет рекомендував Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку (реєстр. № 9381-1).
Законопроектом (реєстр. № 9381) передбачено внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо нового розподілу зарахування екологічного податку, а саме: 20 % екологічного податку - до доходів загального фонду державного бюджету, визначеного пунктом 161 частини другої статті 29 цього Кодексу, та 80 % екологічного податку – до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів, визначеного пунктом 41 частини першої статті 691 цього Кодексу у тому числі: до обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим – 55 %, бюджетів міст Києва та Севастополя – 80 %.
Комітет зазначає, що в порівняльній таблиці до законопроекту (реєстр. № 9381) в колонці «Зміст положення (норми) чинного законодавства» зміст пункту 161 статті 29 Бюджетного кодексу України не відповідає чинній редакції зазначеного пункту 161 Бюджетного кодексу, оскільки не містить змін внесених Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (№ 2621-VIII від 22.11.2018). Пропозиції законопроекту в частині набрання чинності Закону з 1 січня 2019 року не відповідають статті 27 Бюджетного кодексу України.
Законопроектом (реєстр. № 9381-1) передбачено внесення змін до статей 29, 30, 691 Бюджетного кодексу України у частині законодавчо визначеного надходження коштів від сплати екологічного податку до спеціального фонду державного та місцевих бюджетів у співвідношенні 20 і 80 % відповідно та використання цих коштів виключно на природоохоронні заходи.
Комітет щодо проекту Закону (реєстр. № 9381-1) зазначає, що неодноразово порушував питання щодо необхідності відновлення зарахування екологічного податку до спеціального фонду охорони навколишнього природного середовища задля належного забезпечення фінансування природоохоронних заходів, які потребують значних фінансових витрат на здійснення відповідних екологічних програм та ресурсозберігаючих проектів, як це передбачено статтею 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Комітет з питань запобігання і протидії корупції у своїх висновках зазначає, що у проектах актів (реєстр. №№ 9381 та 9381-1) не виявлено корупціогенних факторів – проекти актів відповідають вимогам антикорупційного законодавства.
За результатами розгляду Комітет рекомендував Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку (реєстр. № 9381-1).