Комітет надав пропозиції до проекту Закону № 10038 про внесення змін до деяких законів України щодо гуманітарної допомоги
15 березня 2019, 09:27
Комітет розглянув, відповідно до предметів відання, проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо гуманітарної допомоги (реєстр. № 10038 від 12.02.2019), поданий Кабінетом Міністрів України.
Як зазначено у пояснювальній записці, проект акта розроблено у зв’язку з необхідністю врегулювання правовідносин з питань гуманітарної допомоги та адаптації законодавства у цій сфері до норм міжнародного гуманітарного права з метою забезпечення доступності його для представництв неурядових організацій інших держав, міжнародних неурядових організацій, іноземних урядових організацій в Україні, у підтримці яких українці зацікавлені у нинішніх реаліях. Зазначені організації після проведення відповідної акредитації в Україні не матимуть труднощів з проходженням через зайві адміністративні фільтри, з якими стикаються сьогодні.
У законопроекті пропонується врегулювання правовідносин у сфері гуманітарної допомоги в частині її надання та отримання представництвами неурядових організацій інших держав, міжнародними неурядовими організаціями та іноземними урядовими організаціями в Україні; передання функцій з прийняття рішень щодо гуманітарної допомоги Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України; розширення кола органів, позиції яких враховуються при прийнятті рішень про визнання гуманітарною допомогою; запровадження заборони розподілу гуманітарної допомоги більше ніж одному набувачу зі статусом юридичної особи; збільшення із 3 тонн до 10 тонн ваги вантажів прийняття рішень про визнання гуманітарною допомогою яких належить до повноважень обласних, Київської міської державних адміністрацій, а також спрощення процедури ввезення на митну територію України спеціальних автомобілів і спеціалізованих транспортних засобів, а саме незастосування вимог екологічної безпеки „Євро-5” у разі визнання їх гуманітарною допомогою.
У законопроекті пропонується передання Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України функцій визнання гуманітарною допомогою вантажів вагою понад 10 тонн, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг, а місцевим державним адміністраціям - вантажів до 10 тонн.
Комітет зазначає, що запропонованими змінами до статті 5 Закону України «Про гуманітарну допомогу» із назви статті слово «державні» вилучається, також із повноважень спеціально уповноважених органів з питань гуманітарної допомоги вилучається функція контролю за отриманням, розподілом, використанням за цільовим призначенням гуманітарної допомоги. Комітет пропонує назву статті 5 та абзац третій частини першої статті 5 Закону України «Про гуманітарну допомогу» залишити в чинній редакції.
Враховуючи викладене, Комтет рекомендує Комітету Верховної Ради України у справах ветеранів та осіб з інвалідністю врахувати пропозиції Комітету, викладені у мотивувальній частині рішення, до проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо гуманітарної допомоги (реєстр. № 10038).
Як зазначено у пояснювальній записці, проект акта розроблено у зв’язку з необхідністю врегулювання правовідносин з питань гуманітарної допомоги та адаптації законодавства у цій сфері до норм міжнародного гуманітарного права з метою забезпечення доступності його для представництв неурядових організацій інших держав, міжнародних неурядових організацій, іноземних урядових організацій в Україні, у підтримці яких українці зацікавлені у нинішніх реаліях. Зазначені організації після проведення відповідної акредитації в Україні не матимуть труднощів з проходженням через зайві адміністративні фільтри, з якими стикаються сьогодні.
У законопроекті пропонується врегулювання правовідносин у сфері гуманітарної допомоги в частині її надання та отримання представництвами неурядових організацій інших держав, міжнародними неурядовими організаціями та іноземними урядовими організаціями в Україні; передання функцій з прийняття рішень щодо гуманітарної допомоги Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України; розширення кола органів, позиції яких враховуються при прийнятті рішень про визнання гуманітарною допомогою; запровадження заборони розподілу гуманітарної допомоги більше ніж одному набувачу зі статусом юридичної особи; збільшення із 3 тонн до 10 тонн ваги вантажів прийняття рішень про визнання гуманітарною допомогою яких належить до повноважень обласних, Київської міської державних адміністрацій, а також спрощення процедури ввезення на митну територію України спеціальних автомобілів і спеціалізованих транспортних засобів, а саме незастосування вимог екологічної безпеки „Євро-5” у разі визнання їх гуманітарною допомогою.
У законопроекті пропонується передання Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України функцій визнання гуманітарною допомогою вантажів вагою понад 10 тонн, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг, а місцевим державним адміністраціям - вантажів до 10 тонн.
Комітет зазначає, що запропонованими змінами до статті 5 Закону України «Про гуманітарну допомогу» із назви статті слово «державні» вилучається, також із повноважень спеціально уповноважених органів з питань гуманітарної допомоги вилучається функція контролю за отриманням, розподілом, використанням за цільовим призначенням гуманітарної допомоги. Комітет пропонує назву статті 5 та абзац третій частини першої статті 5 Закону України «Про гуманітарну допомогу» залишити в чинній редакції.
Враховуючи викладене, Комтет рекомендує Комітету Верховної Ради України у справах ветеранів та осіб з інвалідністю врахувати пропозиції Комітету, викладені у мотивувальній частині рішення, до проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо гуманітарної допомоги (реєстр. № 10038).