Комітет вважає за доцільне доопрацювати проект Закону № 10073 про внесення змін до статті 4 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" (щодо забезпечення доступності необхідними публічними послугами)
18 березня 2019, 11:27
12 березня 2019 р. розглянувши відповідно до предметів відання проект Закону про внесення змін до статті 4 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо забезпечення доступності необхідними публічними послугами (реєстр. № 10073 від 20.02.2019 року), поданий народним депутатом України Вітком А.Л., Комітет відзначив наступне.
Метою законопроекту є вдосконалення правового регулювання питання забезпечення доступності необхідними публічними послугами під час добровільного об’єднання територіальних громад.
Законопроектом пропонується пункт 5 частини першої статті 4 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» викласти в новій редакції, передбачивши, що на території об’єднаної територіальної громади мають бути розташовані: заклади екстреної, первинної та вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, територіальні органи Національної поліції України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій, центри надання адміністративних послуг, відділення державного банку та відділення поштового зв’язку. Якість та доступність публічних послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання.
На думку суб’єкта права законодавчої ініціативи, прийняття законопроекту (реєстр. № 10073) сприятиме забезпеченню доступності необхідними публічними послугами, зокрема, в частині отримання громадянами необхідних медичних послуг, забезпечення правопорядку та охорони громадського спокою, подолання наслідків можливих надзвичайних ситуацій, можливості отримання повного спектру послуг, що надаються центрами надання адміністративних послуг, відділеннями державного банку та відділеннями поштового зв’язку, під час добровільного об’єднання територіальних громад.
Комітет звертає увагу, що відповідно до пункту 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України «центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення». Таким чином розташування на території об’єднаної територіальної громади територіальних органів Державної служби України з надзвичайних ситуацій є неможливим, оскільки суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.
На основі викладеного, Комітет рекомендував Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про доопрацювання законопроекту.