Комітет зауважує на необхідності доопрацювання проекту Закону № 1155 про внесення змін до Лісового кодексу України щодо встановлення мораторію на суцільну вирубку лісів та зелених насаджень
02 жовтня 2019, 15:37
Комітет з питань екологічної політики та природокористування на своєму засіданні 01 жовтня 2019 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Лісового кодексу України щодо встановлення мораторію на суцільну вирубку лісів та зелених насаджень (реєстр. № 1155), внесений народним депутатом України Шпеновим Д.Ю, та рекомендував його повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Метою проекту Закону є зупинення процесу подальшого знищення лісів і зелених насаджень, та визначення правової основи охорони, утримання і відновлення зелених насаджень у містах та інших населених пунктах країни.
Законопроектом пропонується внести зміни до Лісового кодексу України (далі – ЛКУ), відповідно до яких у виняткових випадках дозволяється вирубування насінників і плюсових дерев, а також дерев і чагарників, занесених до Червоної книги України, за спеціальним дозволом. Також передбачено доповнення розділу VІІІ «Прикінцеві положення» ЛКУ новими пунктами, згідно з якими вводиться мораторій строком на 10 років на суцільний вид та спосіб рубки, крім заходів лісовпорядкування та поліпшення якісного складу лісів, які здійснюються у порядку, що затверджується Держлісагентством, а також на видалення зелених насаджень на об'єктах благоустрою зеленого господарства міст та інших населених пунктів.
Міністерство енергетики та захисту довкілля вважає, що законопроект потребує доопрацювання.
Разом із тим, Міністерство поділяючи стурбованість ситуацією, яка склалася із захистом лісів та зелених насаджень, підтримує пропозицію введення мораторію на видалення зелених насаджень на об’єктах зеленого благоустрою.
Міністерство розвитку громад та територій України у своєму висновку зазначило, що, враховуючи необхідність поліпшення загального екологічного і санітарного стану України та у зв’язку із зменшенням площ зелених насаджень, прийняття зазначеного проекту Закону є нагальним і актуальним.
Однак Мінрегіон зазначив, що у законопроекті не враховано діючі норми законодавства України, що може створити певне дублювання законодавчих норм та їх неузгодженість.
За висновком Державного агентства лісових ресурсів України, видалення дерев у зелених насадженнях на ділянках, що не належать до лісового фонду України і не є об’єктами лісових відносин, не можуть регулюватися ЛКУ.
Держлісагентство зауважило, що обмеження (введення мораторію) суцільних рубок головного користування принесе суттєву шкоду лісовому господарству, економіці держави і довкіллю та вважає запровадження мораторію недоцільним.
Узагальнюючий висновок Головного науково-експертного управління: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
Метою проекту Закону є зупинення процесу подальшого знищення лісів і зелених насаджень, та визначення правової основи охорони, утримання і відновлення зелених насаджень у містах та інших населених пунктах країни.
Законопроектом пропонується внести зміни до Лісового кодексу України (далі – ЛКУ), відповідно до яких у виняткових випадках дозволяється вирубування насінників і плюсових дерев, а також дерев і чагарників, занесених до Червоної книги України, за спеціальним дозволом. Також передбачено доповнення розділу VІІІ «Прикінцеві положення» ЛКУ новими пунктами, згідно з якими вводиться мораторій строком на 10 років на суцільний вид та спосіб рубки, крім заходів лісовпорядкування та поліпшення якісного складу лісів, які здійснюються у порядку, що затверджується Держлісагентством, а також на видалення зелених насаджень на об'єктах благоустрою зеленого господарства міст та інших населених пунктів.
Міністерство енергетики та захисту довкілля вважає, що законопроект потребує доопрацювання.
Разом із тим, Міністерство поділяючи стурбованість ситуацією, яка склалася із захистом лісів та зелених насаджень, підтримує пропозицію введення мораторію на видалення зелених насаджень на об’єктах зеленого благоустрою.
Міністерство розвитку громад та територій України у своєму висновку зазначило, що, враховуючи необхідність поліпшення загального екологічного і санітарного стану України та у зв’язку із зменшенням площ зелених насаджень, прийняття зазначеного проекту Закону є нагальним і актуальним.
Однак Мінрегіон зазначив, що у законопроекті не враховано діючі норми законодавства України, що може створити певне дублювання законодавчих норм та їх неузгодженість.
За висновком Державного агентства лісових ресурсів України, видалення дерев у зелених насадженнях на ділянках, що не належать до лісового фонду України і не є об’єктами лісових відносин, не можуть регулюватися ЛКУ.
Держлісагентство зауважило, що обмеження (введення мораторію) суцільних рубок головного користування принесе суттєву шкоду лісовому господарству, економіці держави і довкіллю та вважає запровадження мораторію недоцільним.
Узагальнюючий висновок Головного науково-експертного управління: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.