15 січня 2020, 16:45
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ
від 15 січня 2020 р. № 21/2
Про проект Закону
(реєстр. № 2532)
Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, він розроблений з метою створення на законодавчому рівні сприятливих умов для стимулювання попиту на екологічний транспорт, який не спричиняє викидів в атмосферу та не використовує будь-які нафтопродукти, та розвитку мереж зарядних станцій. Основними завданнями законопроекту є розвиток мереж зарядних станцій через створення прозорих умов приєднання їх до мереж та виділення земель під них.
Зокрема, пропонується визначити такі терміни як електричний автомобільний транспортний засіб, електричний гібридний автомобільний транспортний засіб, зарядна станція автомобільних транспортних засобів, cтрумоприймач підключення автомобільних транспортних засобів.
Законопроектом пропонується статтю 14 «Засади розвитку автомобільного транспорту» Закону України «Про автомобільний транспорт» доповнити нормою, що з метою збереження довкілля, виконання міжнародних зобов’язань по зменшенню викидів в атмосферу, поліпшенню екологічного стану в містах, а також зменшення залежності економіки від імпорту нафти і нафтопродуктів, Держава визначає своїм пріоритетом перехід на електричний автомобільний транспорт до 1 січня 2030 року.
У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що утилізація акумуляторних батарей не потребує законодавчого регулювання, тому що такий ринок відсутній.
Однак, варто заначити, що відповідно до статистичних даних в період 2006 - 2016 років в середньому 3000 тонн портативних батарей, 12 000 тонн промислових батарей та 260 000 тонн автомобільних акумуляторів щороку були розміщені на українському ринку.
Слід відмітити, що відходи батарей і акумуляторів є швидкозростаючим видом відходів, які потребують спеціального управління. Значна частина цього виду відходів є небезпечними та у разі їх попадання до навколишнього природного середовища може спричинити значне забруднення, що в свою чергу спричинить негативний вплив на здоров’я людей.
На даний час в національному законодавстві відсутні правові та організаційні засади для організації ефективної та стійкої системи управління відходами батарей та акумуляторів. Без запровадження системи управління відходами батарей та акумуляторів визначати державним пріоритетом перехід на електричний автомобільний транспорт є передчасним.
Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, його прийняття не потребує виділення додаткових коштів із Державного бюджету України.
Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
2. Висновок направити Комітету з питань транспорту та інфраструктури.
Голова Комітету О. БОНДАРЕНКО