Згідно із дорученням Голови Верховної Ради Парубія А.В.,  розглянувши,  відповідно до предметів відання, лист Рахункової палати України від 28.09.2017 року № 07-1722  щодо проведеного  аудиту ефективності використання   коштів 
державного бюджету на заходи із оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки,  Комітет зазначає.
За результатами аудиту Рахункова палата зробила висновок, що у 2017 році порівняно з попереднім роком видатки державного бюджету на забезпечення оздоровлення дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах «Міжнародний дитячий центр «Артек» і «Український дитячий центр «Молода гвардія» та санаторно - курортне лікування дітей-інвалідів, інвалідність яких пов'язана із Чорнобильською катастрофою, збільшились з 94,7 до 158,9 млн грн (майже на 40 відсотків). Це дало можливість Міністерству соціальної політики України (далі - Мінсоцполітики) у 2017 році передбачити оздоровлення 21,4 тис. дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, проти 15,5 тис. таких дітей, фактично оздоровлених у 2016 році. За     І півріччя 2017 року послуги з оздоровлення надано 9,2 тис. дітей, які потребують особливої уваги та підтримки.
Як зазначено у листі Рахункової палати України, через недостатній контроль з боку Мінсоцполітики із виділених з державного бюджету на вказані цілі 253,6 млн грн було використано з порушенням чинного законодавства 17,8 млн грн, неефективно - 1 млн гривень. Як головний розпорядник коштів державного бюджету Міністерство не забезпечило обґрунтованого планування видатків на суму 1 млн грн та ефективного управління 19,8 млн грн бюджетних коштів.
Через організаційні недоліки Мінсоцполітики, структурних підрозділів обласних, Київської міської держадміністрацій, до компетенції яких належить питання організації оздоровлення та відпочинку дітей, надавачів послуг наприкінці 2016 року внаслідок невикористання 101 путівки до зазначених центрів, а також ліжко-днів у зв'язку з достроковим від'їздом дітей до державного бюджету повернено як невикористані 1347,9 тис. гривень.
Мінсоцполітики у 2016 році укладено договір з MДЦ «Артек» про надання оздоровчих послуг за відсутності свідоцтва про державну атестацію центру, що є недотриманням вимог пункту 12 Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій. На підставі цього договору надано послуг з оздоровлення дітей за 3,1 тис. путівками, за що Мінсоцполітики сплачено 17,7 млн грн бюджетних коштів. У 2016 році та І півріччі 2017 року МДЦ «Артек» надавав послуги з оздоровлення дітей за відсутності акта готовності закладу до прийому дітей на відпочинок та оздоровлення, а також провадив господарську діяльність з медичної практики за відсутності відповідної ліцензії, витративши на придбання медикаментів та оплату праці медичного персоналу 1,7 млн гривень.
Рахункова палата зазначає, що Мінсоцполітики не забезпечено  належної організації оздоровлення дітей, які потребують особливої уваги та підтримки. Накази про організацію відповідної тематичної зміни видавалися Мінсоцполітики в обмежений термін до їі початку, що ускладнювало відбір пільгових категорій дітей, вчасне бронювання проїзних квитків і своєчасне перерахування батьками частини вартості путівок. За таких обставин лише під час І тематичної зміни у 2017 році в УДЦ «Молода гвардія» не було використано 238 безоплатних путівок (третина розподілених на цю зміну).
За висновком Рахункової палати України, внаслідок організаційних прорахунків органів соціального захисту населення у 2016 році послуги із санаторно-курортного лікування отримали лише 85,4 відс. дітей-інвалідів, інвалідність яких пов'язана із Чорнобильською катастрофою (далі - діти-інваліди) і які потребували лікування, а 52 дитини- інваліда (9 відс. поданих заяв) зовсім були позбавлені права на санаторно-курортне лікування. Водночас через неналежну організацію закупівлі оздоровчих послуг для цієї категорії дітей протягом 2016 року було перерозподілено на інші напрями 14 млн грн бюджетних коштів, виділених на вказані цілі, а наприкінці 2016 року до державного бюджету повернено як невикористані ще 3 млн гривень.
Кабінет Міністрів України у 2016 році встановив грошову компенсацію за самостійне санаторно-курортне лікування дітей-інвалідів у розмірі 400 грн, що становило лише 4,5 відс. від середньої вартості санаторно-курортної путівки для дітей-інвалідів і фактично позбавило їх права на самостійне санаторно-курортне лікування. Відтермінування згідно з п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 854 виплати грошової компенсації в розмірі середньої вартості санаторно-курортної путівки у разі відмови батьків дітей-інвалідів від санаторно-курортного лікування до початку 2018 року обмежило їх право на отримання такої компенсації у 2017 році.
Нормативно-правова база щодо організації заходів з оздоровлення та відпочинку дітей містить окремі прогалини, зокрема, Урядом не затверджена державна програма оздоровлення та відпочинку дітей, як того вимагає Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей».
Комітет вирішив рекомендувати:

- Кабінету Міністрів України
-- вжити заходів щодо розроблення та затвердження Державної цільової програми  оздоровлення і відпочинку дітей;
-- забезпечити контроль за належним управлінням бюджетними коштами,  освоєнням в повному обсязі асигнувань, виділених на санаторно-курортне лікування потерпілих від Чорнобильської катастрофи  дітей-інвалідів, не допускати їх перерозподілу на інші бюджетні програми.

- Міністерству соціальної політики:

-- проаналізувати проблеми у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, насамперед, пов'язані із забезпеченням надання якісних і повноцінних послуг з їх оздоровлення за рахунок коштів державного бюджету, отриманням грошової компенсації в розмірі середньої вартості санаторно-курортної путівки у разі відмови батьків дітей-інвалідів від санаторно-курортного лікування та вжити заходів щодо їх врегулювання;
-- забезпечити ефективну організацію санаторно-курортного лікування дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою,    надання їм у повному обсязі послуг із санаторно-курортного лікування; 
-- забезпечити обґрунтоване планування розподілу видатків на 2018 рік за бюджетною програмою „Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” за напрямом санаторно-курортне лікування громадян віднесених до категорії 1 та дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою та виплата грошової компенсації за самостійне санаторно-курортне лікування;
-- вжити заходів щодо дотримання законодавства при використанні коштів державного бюджету, виділених на санаторно-курортне лікування дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою,  та забезпечити контроль за плануванням та ефективним їх використанням.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44
16 квітня 2024 15:30