Рішення Комітету № 4/6 від 20 березня 2013 р. про проект Закону № 2287 щодо внесення змін до Законів України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій"

Опубліковано 06 квітня 2013, о 15:13

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

20 березня 2013 р.                      4/6

 Про проект Закону

(реєстр. № 2287)

 

 

Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287 від 13.02.2013р.), поданий народним депутатом України С.Мельником, та відзначає таке.

Метою законопроекту визначено  приведення вимог законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” у відповідність до статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” та законодавче врегулювання взаємовідносин між державою та суб’єктами господарювання у сферах топографо-геодезичної і картографічної діяльності та землеустрою.

Проектом закону запропоновано доповнити Закон України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” статтею 171 “Технічне та технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності” та викласти статтю 24 “Порядок здійснення державного геодезичного нагляду” в новій редакції.

У Законі України “Про землеустрій” пропонується викласти у новій редакції статтю 61-1 «Державний нагляд у сфері землеустрою», які кореспондуються зі змінами, запропонованими до Закону України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” у цій сфері.

Комітет зазначає, що законопроект суперечить  Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” (зокрема, статті 7, 12) у частині видачі розпорядчих документів та у частині санкцій за невиконання  наказу про усунення порушень.

Запропоновані зміни до статті 61-1 Закону України «Про землеустрій» суперечать статті 14-1 цього Закону. Так, стаття  14-1 передбачає, що «організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за проведенням  землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема, за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі,  у сфері землеустрою.

А відповідно до запропонованої нової редакції частини другої статті   61-1 (Закон України «Про землеустрій») «державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин». Така неузгодженість повноважень створює підстави для різного розуміння повноважень органів, відповідальних за державний нагляд у сфері землеустрою, що призведе до непорозумінь та ускладнень при правозастосуванні.

Таким чином, є необхідним одночасне внесення відповідних змін до ряду статей законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій, які не були предметом розгляду цього законопроекту, що суперечить статті 116 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні проект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287                   від 13.02.2013р.), повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Співдоповідачем при розгляді законопроекту визначити народного депутата України, Голову комітету І.І. Сех.

 

 

Голова Комітету                                                   

І. СЕХ

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку