Рішення Комітету № 4/6 від 20 березня 2013 р. про проект Закону № 2287 щодо внесення змін до Законів України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій"
Опубліковано 06 квітня 2013, о 15:13ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Р І Ш Е Н Н Я
20 березня 2013 р. № 4/6
Про проект Закону
(реєстр. № 2287)
Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287 від 13.02.2013р.), поданий народним депутатом України С.Мельником, та відзначає таке.
Метою законопроекту визначено приведення вимог законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” у відповідність до статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” та законодавче врегулювання взаємовідносин між державою та суб’єктами господарювання у сферах топографо-геодезичної і картографічної діяльності та землеустрою.
Проектом закону запропоновано доповнити Закон України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” статтею 171 “Технічне та технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності” та викласти статтю 24 “Порядок здійснення державного геодезичного нагляду” в новій редакції.
У Законі України “Про землеустрій” пропонується викласти у новій редакції статтю 61-1 «Державний нагляд у сфері землеустрою», які кореспондуються зі змінами, запропонованими до Закону України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” у цій сфері.
Комітет зазначає, що законопроект суперечить Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” (зокрема, статті 7, 12) у частині видачі розпорядчих документів та у частині санкцій за невиконання наказу про усунення порушень.
Запропоновані зміни до статті 61-1 Закону України «Про землеустрій» суперечать статті 14-1 цього Закону. Так, стаття 14-1 передбачає, що «організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема, за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері землеустрою.
А відповідно до запропонованої нової редакції частини другої статті 61-1 (Закон України «Про землеустрій») «державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин». Така неузгодженість повноважень створює підстави для різного розуміння повноважень органів, відповідальних за державний нагляд у сфері землеустрою, що призведе до непорозумінь та ускладнень при правозастосуванні.
Таким чином, є необхідним одночасне внесення відповідних змін до ряду статей законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій”, які не були предметом розгляду цього законопроекту, що суперечить статті 116 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні проект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287 від 13.02.2013р.), повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Співдоповідачем при розгляді законопроекту визначити народного депутата України, Голову комітету І.І. Сех.
Голова Комітету
І. СЕХ