Рішення Комітету № 4/6 від 20 березня 2013 р. про проект Закону № 2287 щодо внесення змін до Законів України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій"

06 квітня 2013, 15:13

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

20 березня 2013 р.                      4/6

 Про проект Закону

(реєстр. № 2287)

 

 

Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287 від 13.02.2013р.), поданий народним депутатом України С.Мельником, та відзначає таке.

Метою законопроекту визначено  приведення вимог законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” у відповідність до статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” та законодавче врегулювання взаємовідносин між державою та суб’єктами господарювання у сферах топографо-геодезичної і картографічної діяльності та землеустрою.

Проектом закону запропоновано доповнити Закон України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” статтею 171 “Технічне та технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності” та викласти статтю 24 “Порядок здійснення державного геодезичного нагляду” в новій редакції.

У Законі України “Про землеустрій” пропонується викласти у новій редакції статтю 61-1 «Державний нагляд у сфері землеустрою», які кореспондуються зі змінами, запропонованими до Закону України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” у цій сфері.

Комітет зазначає, що законопроект суперечить  Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” (зокрема, статті 7, 12) у частині видачі розпорядчих документів та у частині санкцій за невиконання  наказу про усунення порушень.

Запропоновані зміни до статті 61-1 Закону України «Про землеустрій» суперечать статті 14-1 цього Закону. Так, стаття  14-1 передбачає, що «організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за проведенням  землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема, за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі,  у сфері землеустрою.

А відповідно до запропонованої нової редакції частини другої статті   61-1 (Закон України «Про землеустрій») «державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин». Така неузгодженість повноважень створює підстави для різного розуміння повноважень органів, відповідальних за державний нагляд у сфері землеустрою, що призведе до непорозумінь та ускладнень при правозастосуванні.

Таким чином, є необхідним одночасне внесення відповідних змін до ряду статей законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій, які не були предметом розгляду цього законопроекту, що суперечить статті 116 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні проект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287                   від 13.02.2013р.), повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Співдоповідачем при розгляді законопроекту визначити народного депутата України, Голову комітету І.І. Сех.

 

 

Голова Комітету                                                   

І. СЕХ