Законопроектом (реєстр. №2368) пропонується запровадити обов’язкове проведення місцевого референдуму для вирішення питання: про надання замкнених природних водойм громадянам та юридичним особам у приватну власність; про передачу земель водного фонду громадянам та юридичним особам  у користування на умовах оренди.

Члени Комітету, під час обговорення проекту, підтримали необхідність законодавчого врегулювання питань надання в оренду земель водного фонду, а також визначеного Земельним кодексом права приватної власності на водні об’єкти.

Так, проведення місцевого референдуму для вирішення питання про передачу земель водного фонду громадянам та юридичним особам на умовах оренди, вважають народні депутати, може бути підтримано за умови дотримання визначеного законом режиму господарської діяльності у межах земель водного фонду, зокрема, прибережних захисних смуг.

Однак, члени Комітету звернули увагу на те, що Водним кодексом передбачено надавати у користування на умовах оренди лише водні об’єкти місцевого значення та ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення. На думку народних депутатів, надання в оренду "озер, водосховищ, інших водойм", як це передбачено статтею 59 Земельного кодексу створить загрозу екологічній безпеці.

Стосовно надання природних водойм у приватну власність Комітет висловив низку застережень. Зокрема, наголошувалося, що "право приватної власності на водні об’єкти не передбачено Водним кодексом, а Земельний кодекс, втрутившись у водні відносини, надав право приватної власності на замкнені природні водойми площею до 3 га". Народні депутати вважають, що "така ситуація несе загрозу приватизації великої кількості водних об’єктів, які сьогодні знаходяться у власності держави і права держави та українського народу будуть обмежені".

Комітет також вважає, що водні об’єкти мають переважно знаходитися у держаній та комунальній власності територіальних громад:

у державній власності мають перебувати: водні об’єкти загальнодержавного значення; землі, зайняті прибережними захисними смугами, береговими смугами водних шляхів, зонами санітарної охорони водних об’єктів загальнодержавного значення за межами населених пунктів; землі, зайняті гідротехнічними та гідрометричними спорудами, а також землі, виділені під смуги відведення для них;

у комунальній власності територіальних громад - водні об'єкти, крім віднесених до державної власності, а також землі водного фонду в межах населених пунктів та землі водного фонду за межами населених пунктів, на яких розташовані об’єкти комунальної власності чи об’єкти нерухомого майна, що є спільною власністю територіальної громади та держави. У приватній власності, зазначалося на засіданні, можуть перебувати природні та штучно створені відповідно до законодавства у межах приватизованих земельних ділянок замкнені водні об’єкти площею не більш як 3 гектари, розташовані поза межами населених пунктів."

Запровадження референдуму щодо надання водних об’єктів у приватну власність до законодавчого врегулювання питання власності на води (водні об’єкти) та землі водного фонду у Водному та Земельному кодексах, наголошували парламентарії, призведе до неповноти правового регулювання у цій сфері та буде сприяти створенню конфліктних ситуацій під час правозастосуванні.

Відповідне рішення направлено до профільного Комітету.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

10 травня 2024 17:44
09 травня 2024 18:08
09 травня 2024 17:28
06 травня 2024 11:37
03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37