Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на своєму засіданні 18 березня 2015 року  розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення охорони екомережі)(реєстр.1769 від 15.01.2015 р.), внесений народними депутатами України  Єднаком О.В. та іншими.

Серед іншого, пропонується внести зміни стосовно назв та повноважень органів державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду.

Зокрема, у статті 11 цього Закону до уповноважених органів у цій сфері замість «центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, під яким розуміється  Міністерство екології та природних ресурсів України (Мінприроди України), пропонується  віднести «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища» та «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища».

Але, відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 р. № 32, Мінприроди України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки. Серед основних завдань Мінприроди України, визначених у пункті 3 Положення, зокрема, виділені: забезпечення формування державної політики у сфері організації, охорони та використання природно-заповідного фонду (підпункт 3.1.); реалізація державної політики у сфері організації, охорони та використання природно-заповідного фонду (підпункт 3.2.). Тому, у проекті недоцільно розділяти вказаний орган на два, відокремлюючи окремо функцію реалізації чи функцію формування відповідної державної політики, як це пропонується у змінах до вказаної статті 11  та до статей 91, 12,16, 42, 52, 53, 59 Закону України  «Про природно-заповідний фонд України».

Звертаємо також увагу на те, що зазначена заміна «органів центрального  органу  виконавчої  влади  в  галузі охорони  навколишнього  природного  середовища на місцях» на «обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації» проведена не по всьому тексту законопроекту. Вважаємо, що  проект має бути доповнений відповідними змінами до абзацу 3 частини 1 статті 5; абзацу 3 частини 3 статті 34; абзацу 3 частини 3 статті 36 та деяких інших положень Закону України «Про природно-заповідний фонд України».

Відтак, мають бути внесені зміни до статей, які не були предметом розгляду цього законопроекту, що суперечить статті 116 Регламенту Верховної Ради України.

За підсумками обговорення Комітет вирішив проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення охорони екомережі) (реєстр.1769), внесений народними депутатами України Єднаком О.В. та іншими, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

17 травня 2024 11:47
15 травня 2024 18:08
15 травня 2024 10:44
14 травня 2024 14:52
10 травня 2024 17:44
09 травня 2024 18:08
09 травня 2024 17:28
06 травня 2024 11:37
03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05