Комітет відповідно до предметів відання розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо інвестиційної привабливості будівництва об’єктів відновлювальної енергетики) (реєстр. № 8015), внесений народними депутатами України Андрієвським Д.Й. та іншими, та рекомендує внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття його за основу
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо інвестиційної привабливості будівництва об’єктів відновлювальної енергетики) (реєстр. № 8015 від 08.02.2018 р.), внесений народними депутатами України Андрієвським Д.Й. та іншими та рекомендує внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття його за основу.
Метою законопроекту визначено вдосконалення законодавства щодо зняття адміністративних бар’єрів та підвищення інвестиційної привабливості галузі виробництва енергії з відновлювальних джерел.
Законопроектом передбачається встановити, що об’єкти, які виробляють електричну енергію з енергії вітру, за умови, позитивного висновку уповноваженого органу з оцінки впливу на довкілля, можуть бути віднесені до незначного класу наслідків (відповідальності) будівель і споруд (СС1). Згідно з статтею 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» такі об’єкти не підлягають обов’язковій експертизі проектів будівництва.
Разом з тим, за суттю обов’язкова експертиза проектів будівництва об’єктів та оцінка впливу на довкілля не є взаємовиключними. Таким чином, виведення об’єктів, які виробляють електричну енергію з енергії вітру, із категорії, що підлягають обов’язковій експертизі проектів будівництва, фактично створює передумови для уникнення дослідження впливу будівницва вітроенергетичних потужностей на санітарне і епідеміологічне благополуччя населення, охорону праці, пожежну, техногенну, ядерну та радіаційну безпеку.
Відповідно до Енергетичної стратегії України на період до 2035 року «Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність» прогнозується значне зростання рівня встановлення енергетичних потужностей відновлюваної енергетики. Тому недостатньо обґрунтованим є виведення будівництва саме вітроелектростанцій об’єктів поза межі проведення обов’язкової експертизи будівництва. Крім того, базовим Законом України «Про ринок електричної енергії» у сфері функціонування ринку електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище не встановлено винятків для окремих видів електрогенеруючих потужностей в частині виведення їх поза межі застосування законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Повернутись до списку публікацій
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо інвестиційної привабливості будівництва об’єктів відновлювальної енергетики) (реєстр. № 8015 від 08.02.2018 р.), внесений народними депутатами України Андрієвським Д.Й. та іншими та рекомендує внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття його за основу.
Метою законопроекту визначено вдосконалення законодавства щодо зняття адміністративних бар’єрів та підвищення інвестиційної привабливості галузі виробництва енергії з відновлювальних джерел.
Законопроектом передбачається встановити, що об’єкти, які виробляють електричну енергію з енергії вітру, за умови, позитивного висновку уповноваженого органу з оцінки впливу на довкілля, можуть бути віднесені до незначного класу наслідків (відповідальності) будівель і споруд (СС1). Згідно з статтею 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» такі об’єкти не підлягають обов’язковій експертизі проектів будівництва.
Разом з тим, за суттю обов’язкова експертиза проектів будівництва об’єктів та оцінка впливу на довкілля не є взаємовиключними. Таким чином, виведення об’єктів, які виробляють електричну енергію з енергії вітру, із категорії, що підлягають обов’язковій експертизі проектів будівництва, фактично створює передумови для уникнення дослідження впливу будівницва вітроенергетичних потужностей на санітарне і епідеміологічне благополуччя населення, охорону праці, пожежну, техногенну, ядерну та радіаційну безпеку.
Відповідно до Енергетичної стратегії України на період до 2035 року «Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність» прогнозується значне зростання рівня встановлення енергетичних потужностей відновлюваної енергетики. Тому недостатньо обґрунтованим є виведення будівництва саме вітроелектростанцій об’єктів поза межі проведення обов’язкової експертизи будівництва. Крім того, базовим Законом України «Про ринок електричної енергії» у сфері функціонування ринку електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище не встановлено винятків для окремих видів електрогенеруючих потужностей в частині виведення їх поза межі застосування законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 10:17
21 листопада 2024 14:57
20 листопада 2024 12:13
20 листопада 2024 12:00
19 листопада 2024 16:36
19 листопада 2024 16:33
13 листопада 2024 14:50
12 листопада 2024 11:46
07 листопада 2024 17:37
04 листопада 2024 14:56