За дорученням Голови Верховної Ради України А.Парубія до вхід. № 111913 від 31.06.2018 року у Комітеті з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянуто звіт Рахункової палати України від 23.05.2018 р. № 16-1098 щодо аудиту ефективності виконання повноважень органами державної влади в частині контролю за повнотою і своєчасністю надходження екологічного податку за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та скидів у водні об’єкти.
Рахункова палата України відзначає, що протягом 2015-2017 років органи державної влади не забезпечили створення ефективної системи контролю за обсягами  та видами викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря та скидів у водні об’єкти, які є базою оподаткування екологічним податком.
 За оцінкою Рахункової палати України, така ситуація склалася, зокрема, через відсутність низки нормативно-правових актів, які мають врегульовувати ці питання.
Так, Рахунковою палатою України зазначено, зокрема, наступне:
Мінприроди не встановлено контролю за діяльністю підрозділів екології та природних ресурсів облдержадміністрацій, відсутній загальний облік суб’єктів господарювання, які здійснюють викиди в атмосферне повітря та мають дозволи на такі викиди, не забезпечено ведення обліку кількості виданих (переоформлених, анульованих) дозволів на використання води тощо.
Мінфіном України не затверджена методика прогнозування екологічного податку, а доведені індикативні показники надходжень екологічного податку були недостатньо обґрунтованими.
Також відзначено, що відсутність взаємодії та обміну інформацією між Мінприроди, обласними (Київською міською) державними адміністраціями, органами Держекоінспекції та ДФС  Мінфіном та ДФС призвела до неефективності та безрезультативності контролю за повнотою і своєчасністю надходження екологічного податку, що створило ризики недонадходжень екологічного податку.
Потребує удосконалення та взаємоузгодження нормативно-правового забезпечення адміністрування екологічного податку, встановлення строків проведення інвентаризації викидів та скидів, уніфікація одиниць виміру граничнодопустимих викидів (скидів) забруднюючих речовин тощо.
Державною фіскальною службою не забезпечено належний контроль за повнотою обліку платників екологічного податку, що призвело до численних випадків недостовірності податкової звітності та недоотримання коштів екологічного податку на бюджети різних рівнів.
Відзначено, що заходи державного нагляду (контролю) у сфері охорони атмосферного повітря, охорони вод, раціонального використання та відтворення водних ресурсів, що здійснювалися державною екологічною інспекцією та її територіальними органами, були неефективними та не сприяли запобіганню порушення законодавства у цій сфері.
За запитом Комітету надійшла інформація та пропозиції щодо порушених Рахунковою палатою України питань від Міністерства екології та природних ресурсів України, Міністерства фінансів України, Державної фіскальної служби, Державної екологічної інспекції.
Виходячи з вищевикладеного, вивчивши вищеназване звернення, Комітет вирішив Рекомендувати Кабінету Міністрів України забезпечити вирішення порушених Рахунковою палатою України питань ефективності виконання повноважень органами державної влади в частині контролю за повнотою і своєчасністю надходження екологічного податку за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та скидів у водні об’єкти.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 листопада 2024 10:17
21 листопада 2024 14:57
20 листопада 2024 12:13
20 листопада 2024 12:00
19 листопада 2024 16:36
19 листопада 2024 16:33
13 листопада 2024 14:50
12 листопада 2024 11:46
07 листопада 2024 17:37
04 листопада 2024 14:56