Комітет з питань екологічної політики та природокористування, відповідно до предметів відання, на своєму засіданні розглянув альтернативний проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення природоохоронного режиму використання земель сільськогосподарського призначення у процесі запровадження обігу земель) (реєстр. № 2178-5 від 09.10.2019 р., альтернативний), внесений народними депутатами України Шаховим С.В., Вельможним С.А., Суховим О.С.
Законопроектом вносяться зміни до Земельного кодексу України (далі – ЗКУ), Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), законів України «Про охорону земель», «Про оренду землі», «Про землеустрій», «Про екологічну мережу України».
Комітет відмітив, що законопроект реєстр. № 2178-5 єдиний проект закону, з усіх зареєстрованих законопроектів, який містить найбільш поглиблені екологічні аспекти земельної реформи. Запровадження ринкового обігу земель сільськогосподарського призначення неможливо без врегулювання природоохоронних чинників.
Пункт 15 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу пропонується доповнити новим положенням, відповідно до якого, як виняток, дозволяється купівля земель сільськогосподарського призначення «для ведення фермерського господарства фермерами, які постійно проживають на території відповідної місцевої ради, де здійснюється продаж земельної ділянки, і здійснюють таку діяльність безперервно не менше ніж три роки, викупу земель для їх консервації, створення нових або розширення існуючих об’єктів природно-заповідного фонду, передбачених Законом України «Про природно-заповідний фонд України» та формування екологічної мережі органами місцевого самоврядування чи державою в особі уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу, згідно порядку встановленого Кабінетом Міністрів України».
Тобто органи місцевого самоврядування чи держава в особі уповноваженого Кабінетом Міністрів України центрального органу виконавчої влади для викупу земель мають забезпечити формування екологічної мережі.
Народні депутати України - члени Комітету наголосили, що відповідно до Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» стратегічним завданням для досягнення екологічної збалансованості території України є збільшення площі земель екомережі. Збільшення площі національної екомережі має насамперед відбуватися в результаті розширення існуючих та створення нових територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Законопроектом пропонується встановити, що умовою набуття прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення має бути наявність агрохімічного паспорту.
Законами України «Про охорону земель», «Про державний контроль за використанням та охороною земель» передбачена агрохімічна паспортизація земель сільськогосподарського призначення, яка являє собою обов’язкове агрохімічне обстеження ґрунтів з видачею агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки, в якому фіксуються початкові та поточні рівні забезпечення поживними речовинами ґрунтів, рівні їх забруднення токсичними речовинами та радіонуклідами.
Проектом закону пропонується також підвищити юридичну відповідальність за порушення правил використання земель та недодержання природоохоронних вимог шляхом внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань аграрної та земельної політики врахувати екологічну складову проекту Закону реєстр. № 2178-5 при подальшому опрацюванні проекту Закону, який прийнятий за основу реєстр. № 2178-10.
Повернутись до списку публікацій
Законопроектом вносяться зміни до Земельного кодексу України (далі – ЗКУ), Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), законів України «Про охорону земель», «Про оренду землі», «Про землеустрій», «Про екологічну мережу України».
Комітет відмітив, що законопроект реєстр. № 2178-5 єдиний проект закону, з усіх зареєстрованих законопроектів, який містить найбільш поглиблені екологічні аспекти земельної реформи. Запровадження ринкового обігу земель сільськогосподарського призначення неможливо без врегулювання природоохоронних чинників.
Пункт 15 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу пропонується доповнити новим положенням, відповідно до якого, як виняток, дозволяється купівля земель сільськогосподарського призначення «для ведення фермерського господарства фермерами, які постійно проживають на території відповідної місцевої ради, де здійснюється продаж земельної ділянки, і здійснюють таку діяльність безперервно не менше ніж три роки, викупу земель для їх консервації, створення нових або розширення існуючих об’єктів природно-заповідного фонду, передбачених Законом України «Про природно-заповідний фонд України» та формування екологічної мережі органами місцевого самоврядування чи державою в особі уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу, згідно порядку встановленого Кабінетом Міністрів України».
Тобто органи місцевого самоврядування чи держава в особі уповноваженого Кабінетом Міністрів України центрального органу виконавчої влади для викупу земель мають забезпечити формування екологічної мережі.
Народні депутати України - члени Комітету наголосили, що відповідно до Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» стратегічним завданням для досягнення екологічної збалансованості території України є збільшення площі земель екомережі. Збільшення площі національної екомережі має насамперед відбуватися в результаті розширення існуючих та створення нових територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Законопроектом пропонується встановити, що умовою набуття прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення має бути наявність агрохімічного паспорту.
Законами України «Про охорону земель», «Про державний контроль за використанням та охороною земель» передбачена агрохімічна паспортизація земель сільськогосподарського призначення, яка являє собою обов’язкове агрохімічне обстеження ґрунтів з видачею агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки, в якому фіксуються початкові та поточні рівні забезпечення поживними речовинами ґрунтів, рівні їх забруднення токсичними речовинами та радіонуклідами.
Проектом закону пропонується також підвищити юридичну відповідальність за порушення правил використання земель та недодержання природоохоронних вимог шляхом внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань аграрної та земельної політики врахувати екологічну складову проекту Закону реєстр. № 2178-5 при подальшому опрацюванні проекту Закону, який прийнятий за основу реєстр. № 2178-10.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 10:17
21 листопада 2024 14:57
20 листопада 2024 12:13
20 листопада 2024 12:00
19 листопада 2024 16:36
19 листопада 2024 16:33
13 листопада 2024 14:50
12 листопада 2024 11:46
07 листопада 2024 17:37
04 листопада 2024 14:56