Комітет з питань екологічної політики та природокористування на засіданні 13 листопада 2019 р. розглянув законопроект про внесення змін до Закону України "Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року" (реєстр. № 2157), поданий народним депутатом України Бабенком М. В.
Метою прийняття законопроекту визначено виключення Тарасівсько-Таращанської площі із переліку об’єктів, що підлягають промисловому освоєнню (підготовки до промислового освоєння) в частині видобутку циркон-титанових руд. Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту початок експлуатації Тарасівського родовища, неодноразово був предметом розгляду органів місцевого самоврядування прилеглих населених пунктів, Володарської та Білоцерківської районних рад, Білоцерківської міської ради, прийняті рішення про недопущення початку його промислового освоєння.
Слід зазначити, що у пояснювальній записці не наведено інформації щодо проведених досліджень, які б підтверджували можливість негативного впливу на стан навколишнього природнього середовища Білоцерківського та Володарського районів, міста Біла Церква Київської області під час промислового освоєння об’єктів комплексних циркон-титанових руд у межах Тарасівсько-Таращанської площі, а також не з’ясовано те, чи можуть бути подоланий або мінімізований негативний вплив на навколишнє природне середовище відповідної діяльності застосуванням відповідних технологій.
За інформацією Держгеонадр та даними Державного науково-виробничого підприємства "Геоінформ України" роботи з геологічного вивчення Тарасівського родовища були проведені Північним державним регіональним геологічним підприємством "Північгеологія" відповідно до спеціального дозволу на користування надрами від 12.09.2006 № 2851 з метою геологічного вивчення Тарасівського родовища терміном на 4 роки за бюджетні кошти. Протоколом Державної комісії України по запасах корисних копалин від 27.02.2009 №1710 Тарасівське родовище визнано підготовленим для детальної геолого-економічної оцінки з дослідно-промисловою розробкою.
На думку Держгеонадр, виключення Тарасівського родовища із Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року є недоцільним з огляду на виконання відповідного завдання зазначеної програми, підготовку родовища для детальної геолого-економічної оцінки з дослідно-промисловою розробкою, включенням родовища до державного фонду надр та можливістю його розробки у майбутньому.
Крім того, Тарасівське родовище включено до Державного фонду родовищ корисних копалин, який є частиною Державного фонду надр.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України не підтримує прийняття законопроекту у запропонованому вигляді.
Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Повернутись до списку публікацій
Метою прийняття законопроекту визначено виключення Тарасівсько-Таращанської площі із переліку об’єктів, що підлягають промисловому освоєнню (підготовки до промислового освоєння) в частині видобутку циркон-титанових руд. Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту початок експлуатації Тарасівського родовища, неодноразово був предметом розгляду органів місцевого самоврядування прилеглих населених пунктів, Володарської та Білоцерківської районних рад, Білоцерківської міської ради, прийняті рішення про недопущення початку його промислового освоєння.
Слід зазначити, що у пояснювальній записці не наведено інформації щодо проведених досліджень, які б підтверджували можливість негативного впливу на стан навколишнього природнього середовища Білоцерківського та Володарського районів, міста Біла Церква Київської області під час промислового освоєння об’єктів комплексних циркон-титанових руд у межах Тарасівсько-Таращанської площі, а також не з’ясовано те, чи можуть бути подоланий або мінімізований негативний вплив на навколишнє природне середовище відповідної діяльності застосуванням відповідних технологій.
За інформацією Держгеонадр та даними Державного науково-виробничого підприємства "Геоінформ України" роботи з геологічного вивчення Тарасівського родовища були проведені Північним державним регіональним геологічним підприємством "Північгеологія" відповідно до спеціального дозволу на користування надрами від 12.09.2006 № 2851 з метою геологічного вивчення Тарасівського родовища терміном на 4 роки за бюджетні кошти. Протоколом Державної комісії України по запасах корисних копалин від 27.02.2009 №1710 Тарасівське родовище визнано підготовленим для детальної геолого-економічної оцінки з дослідно-промисловою розробкою.
На думку Держгеонадр, виключення Тарасівського родовища із Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року є недоцільним з огляду на виконання відповідного завдання зазначеної програми, підготовку родовища для детальної геолого-економічної оцінки з дослідно-промисловою розробкою, включенням родовища до державного фонду надр та можливістю його розробки у майбутньому.
Крім того, Тарасівське родовище включено до Державного фонду родовищ корисних копалин, який є частиною Державного фонду надр.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України не підтримує прийняття законопроекту у запропонованому вигляді.
Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 10:17
21 листопада 2024 14:57
20 листопада 2024 12:13
20 листопада 2024 12:00
19 листопада 2024 16:36
19 листопада 2024 16:33
13 листопада 2024 14:50
12 листопада 2024 11:46
07 листопада 2024 17:37
04 листопада 2024 14:56