26 жовтня 2022 р. у форматі відеоконференції відбулося засідання Комітету з питань екологічної політики та природокористування.

Комітет розглянув підготовлений до другого читання законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання та обігу піротехнічних виробів (реєстр. № 7438) з урахуванням 144 поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, які наведено у порівняльній таблиці до другого читання. Метою законопроекту визначено впровадження європейських гуманних цінностей та стандартів щодо людей і тварин у сфері використання піротехнічних виробів. В обговоренні взяли участь народні депутати України, керівники центральних органів виконавчої влади, представники уповноваженого з прав людини Верховної Ради України та громадськості. Під час обговорення поправок і пропозицій до другого читання Комітет взяв до уваги позицію Фахової Асоціації Піротехніків України Комітет і прийняв рішення щодо можливості експорту піротехнічних виробів протягом року з дня прийняття цього закону. За результатами розгляду Комітет погодився з пропозицією підкомітету з питань цивільного захисту населення, попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру та подолання негативного впливу на довкілля, завданого збройним конфліктом на території Донецької та Луганської областей, ухвалив висновок та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання та обігу піротехнічних виробів (реєстр. № 7438) прийняти у другому читанні та в цілому як Закон.

Комітет повернувся до розгляду законопроекту про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо користування водними ресурсами протягом дії воєнного стану в Україні (реєстр. № 7440), поданий народними депутатами України Аллахвердієвою І.В., Арахамією Д.Г., Гетманцевим Д.О. та іншими народними депутатами України. Комітет погодився із позицією Міндовкілля і Держводагентства, висловленою під час повторного розгляду законопроекту та зауваженнями, зазначеними у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України. Зокрема запропоновані зміни до Податкового та Водного кодексів України, Кодексу України про надра мають загальний характер і стосуються всіх водокористувачів на всій території країни, тобто фактично передбачають дозволити користування водними ресурсами без дозволу на спеціальне водокористування для задоволення потреб населення в порядку централізованого водопостачання шляхом скасування у цьому випадку відповідальності за самовільне користування надрами та порушення водного законодавства Україні, а також сплати рентної плати у підвищеному розмірі незалежно від будь-яких обставин. Такий підхід до користування водними ресурсами може негативно відбитися на їх стані, в тому числі і з точки зору забезпечення дотримання вимог екологічної безпеки. Крім цього, слід звернути увагу, що рентна плата за спеціальне використання води відповідно до Бюджетного кодексу України входить до складу доходів як Державного бюджету України (ст. 45), так і місцевих бюджетів (ст. 63). Тому Комітет переглянув своє рішення від 22.06.2022 і вирішив рекомендувати Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики внести пропозицію до Верховної Ради України цей законопроект повернути на доопрацювання.

Комітет розглянув законопроект про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» (реєстр. № 8138), поданий Кабінетом Міністрів України. За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань економічного розвитку внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття зо основу зазначеного законопроекту.

Комітет розглянув законопроект про прискорений перегляд інструментів державного регулювання господарської діяльності (реєстр. № 8058), поданий Кабінетом Міністрів України. Заслухавши позицію Мінекономіки Комітет погодився із зауваженнями народних депутатів України і Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України. Зокрема законопроект за своїм змістом є переліком конкретних завдань органам центральної виконавчої влади, що не узгоджується з правовою природою закону як нормативно-правового акту, припускає можливість зміни положень закону за рішенням виконавчої влади. При цьому, питання утворення та порядку діяльності Комісії, як постійно діючого дорадчого органу Кабінету Міністрів України, визначення її складу та порядку діяльності відносяться до сфери відання Кабінету Міністрів України, а не Верховної Ради України. Реалізація деяких норм законопроекту може призвести до правової невизначеності. Згідно висновку Національного агентства з питань запобігання корупції законопроект містить корупціогенні фактори та потребує суттєвого доопрацювання. До Комітету надійшли звернення понад 20 громадських груп та ініціатив, понад 10 звернень громадян, а під час засідання Комітету керівники громадських організацій звернулися до народних депутатів – членів Комітету щодо недопущення ухвалення проекту Закону у запропонованій редакції і необхідності направлення його на доопрацювання. Зокрема громадськість зазначає, що законопроект передбачає необґрунтовану вимогу з усунення двох дозвільних процедур у випадку впровадження однієї нової, що створює загрозу для успішної імплементації директив ЄС в українське законодавство. Виключно кількісний підхід до питання скорочення інструментів державного регулювання може створити ризики від провадження окремих видів господарської діяльності. Доцільність включення/скасування таких інструментів має визначатися такими факторами, як забезпечення безпеки та захисту економічних і соціальних інтересів держави, суспільства, прав та законних інтересів, життя і здоров’я людини, охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки, охорони і збереження культурної спадщини та культурних цінностей, що передбачені нормативно-правовими актами ЄС та/або міжнародними договорами. Громадськість занепокоєна можливим порушення прав щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, а також щодо контролю у даному процесі дерегуляції, що, відповідно, може спричинити негативні наслідки для навколишнього природного середовища. За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань економічного розвитку цей законопроект повернути на доопрацювання.

За результатами розгляду інформації Рахункової палати щодо Звіту про результати аудиту ефективності виконання заходів із зменшення обсягів викидів парникових газів Комітет рекомендував Міндовкіллю забезпечити розроблення законодавчих ініціатив, необхідних для удосконалення регулювання питань зміни клімату та збереження озонового шару, посилити роботу щодо недопущення порушень виконання міжнародних зобов’язань України зі змін клімату та налагодити систему внутрішнього контролю за належним та ефективним використанням коштів державного бюджету на визначені цілі. Комітет взяв на контроль стан підготовки та подання на розгляд до Верховної Ради України законопроектів, що стосуються кліматичної політики та створення системи торгівлі викидами.

Окрім цього Комітет затвердив оновлений персональний склад підкомітетів.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44