Усі текстові публікації


09 листопада 2016
09:40

Проект розроблений з метою забезпечення захисту тварин від жорстокого поводження, які перебувають у неволі у пересувних цирках. Для реалізації цієї мети пропонується доповнити статтю 25 Закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" новою частиною, якою "забороняється використання тварин у пересувних цирках". Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, практика показує, що у пересувних цирках неможливо створити умови для тварин, які будуть відповідати їх біологічним, видовим та індивідуальним властивостям, оскільки гастрольний характер діяльності не дає такої можливості.

07 листопада 2016
16:49

Законопроектом передбачається вилучити із зазначеного Закону статтю 22, в якій передбачена можливість створення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері гідрометеорологічної діяльності, фонду підтримки національної гідрометеорологічної служби, оскільки положення цієї статті не узгоджуються із частиною дев'ятою статті 13 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої створення позабюджетних фондів органами державної влади не допускається. Також передбачається у статті 21 Закону визначити, що фінансування діяльності національної гідрометеорологічної служби здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

27 жовтня 2016
16:59

Даний законопроект, як зазначено у пояснювальній записці до нього, спрямований на виконання Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат та Протоколу про стале управління лісами до Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат, в частині охорони пралісів. Законопроектом пропонується внести зміни до Лісового кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Закону України "Про природно-заповідний фонд". Підтримуючи ідею запровадження механізму охорони пралісів, Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи висловлює деякі зауваження.

24 жовтня 2016
17:08

Підтримуючи необхідність запровадження посиленої відповідальності за ці дії та враховуючи те, що на розгляді у Верховній Раді України знаходиться ряд аналогічних законопроектів про посилення відповідальності за жорстоке поводження з тваринами (реєстр. №№ 2687 від 21.04.2015 р., 4082 від 16.02.2016 р., 4895 від 05.05.2016 р., 4895-1 від 13.07.2016 р.),

24 жовтня 2016
16:13

Як наведено у пояснювальній записці, законопроектом пропонується нова державна політика у сфері поводження із мийними засобами. Запроваджуються обмеження щодо виробництва, використання, ввезення та розповсюдження на території України мийних засобів на основі фосфатів та поверхнево-активних речовин для мийних засобів, які не відповідають національним стандартам та вимогам ЄС. Створюються правові підстави та умови для стимулювання інноваційних розробок у сфері мийних засобів та розвитку підприємництва у сфері виробництва екологічно безпечних мийних засобів.

24 жовтня 2016
15:59

Метою законопроекту є приведення санітарного законодавства у відповідність до визначеної у 2014 році концепції реформування системи центральних органів виконавчої влади, та створення належних умов для розвитку економіки, зменшення непродуктивних затрат суб'єктів господарювання на отримання дозволів, перенесення відповідальності та витрат на забезпечення стабільного і безпечного функціонування належних їм об'єктів від держави на суб'єкти підприємництва, запровадження ефективного та економного ризик-орієнтованого підходу у здійснені державного нагляду. Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, необхідно також привести у відповідність з новими чинними законами положення, зокрема:

21 жовтня 2016
08:03

Комітет зауважує, що всупереч вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини 3 статті 91 Регламенту Верховної Ради України суб'єктами права законодавчої ініціативи до законопроекту, прийняття якого призведе до змін показників бюджету, не надано фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Враховуючи вищезазначене та вимоги пункту шість статті 116 Конституції України та статті 42 Бюджетного кодексу України, згідно з якими розробку й забезпечення виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України, було б логічним отримати відповідний експертний висновок Уряду щодо можливості та наслідків запровадження пропозиції законопроекту.

07 жовтня 2016
12:30

Під час обговорення зазначалося, що ідея посилення відповідальності за порушення правового режиму використання природних ресурсів заслуговує на підтримку. Проте запропоноване рішення носить вибірковий і фрагментарний характер і стосується тільки бурштину, що відноситься до дорогоцінного каміння органогенного утворення, і не стосується інших корисних копалин. У Верховній Раді України зареєстровано внесений тими ж авторами інший законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання та незаконні операції з корисними копалинами загальнодержавного значення (реєстр. № 5099), а також прийнятий Верховною Радою України за основу законопроект про видобування і реалізацію бурштину (реєстр. № 1351-1). Було б доцільно узгодити зазначені законопроекти між собою і запропонувати єдине комплексне вирішення порушених у них питань.

07 жовтня 2016
12:25

Під час обговорення зазначалося, що ідея посилення відповідальності за порушення правового режиму використання природних ресурсів заслуговує на підтримку. Проте запропоноване законопроектом посилення кримінальної відповідальності тільки корисних копалин загальнодержавного значення, хоча незаконне видобування корисних копалин місцевого значення (піску, суглинку, гіпсу, вапняку тощо) також не дає надходжень до обласного і державного бюджету, створює загрозу безпеці і життю людей, занедбані місця видобування (кар'єри), як правило, перетворюється на несанкціоноване звалище. У Верховній Раді також зареєстровано законопроект тих же авторів про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання бурштину, незаконні операції, у тому числі переміщення його через митний кордон України (реєстр. № 5096).

07 жовтня 2016
12:20

Метою проекту акта визначено врегулювання низки проблем, з метою недопущення звуження повноважень обласних рад у сфері надання дозволів на користування надрами, запропоновано рекомендувати Кабінету Міністрів призупинити дію його постанови від 06.04.16 № 277, провести засідання Кабінету Міністрів з цього питання та доручити нашому Комітету взяти на контроль реалізацію зазначених заходів. Постанова Кабінету Міністрів України, окрім іншого, обмежує час (до 90 днів) надання позитивної чи негативної відповіді щодо погодження надання надр у користування, а її призупинення не відповідатиме вимогам законодавчих актів щодо спрощення умов отримання документів дозвільного характеру суб'єктами господарювання, та на приведення українського законодавства у відповідність до вимог законодавства Європейського Союзу, прискорення погодження надання надр у користування.