На своєму засіданні Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи 23 жовтня 2013 р. розглянув в межах предметів відання проект Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо розширення повноважень органів внутрішніх справ в природоохоронній сфері) (реєстр. № 3362 від 07.10.2013 р.), поданий народними депутатами України Бригинцем О.М., Павловським А.М.

Як зазначається в пояснювальній записці, Метою законопроекту є створення умов для більш ефективного реагування на правопорушення в сфері охорони природи шляхом надання працівникам органів внутрішніх справ повноважень складати протоколи про адміністративні правопорушення на рівні з природоохоронними інспекціями та громадськими інспекторами.

Проект закону передбачає внесення доповнень до абзацу першого пункту 1 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, які нададуть право працівникам органів внутрішніх справ складати протоколи  про адміністративні правопорушення в разі виявлення правопорушень в природоохоронній сфері відповідно до статей 53, 53-3, 53-4, 56-58, 59, 59-1, 60-82, 83-92 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Було зауважено, що у цілому законопроект покликаний посилити охорону навколишнього природного середовища. Разом з тим, члени комітету звернули увагу  на деякі проблемні моменти щодо його змісту - відповідно до мети та логіки законопроекту до переліку статей, якими пропонується доповнити абзац перший пункту 1 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення слід додати також статті 48, 52, 53-1, 153 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Оскільки протоколи про адміністративні правопорушення, що передбачені даними статтями мають право складати відповідно громадські інспектори з охорони довкілля та громадські інспектори з контролю за використанням та охороною земель. Те ж стосується статті 164 у частині порушення порядку провадження господарської діяльності, пов'язаної з раціональним використанням, відтворенням та охороною природних ресурсів.  

Також можуть виникати застереження щодо встановлення та кваліфікації порушень у природоохоронній сфері посадовими особами органів внутрішніх справ, що зазвичай не мають необхідного досвіду природоохоронної роботи. Адже, наприклад, відповідно до пункту 3.1. розділу 3 Положення про громадських інспекторів з охорони довкілля затвердженого наказом  Міністерства екології та природних ресурсів України N 88 від 27.02.2002 р. громадськими інспекторами можуть бути громадяни України, що  мають  досвід  природоохоронної роботи та пройшли співбесіду в органах Держекоінспекції. Громадський  інспектор повинен пройти навчання в органі Держекоінспекції,  який  видав  посвідчення,  з  питань здійснення інспекційних  перевірок,  складання  за їх результатами матеріалів (актів та протоколів про адміністративні правопорушення) та інструктаж  з  техніки  безпеки. В цьому контексті виникає небезпека не достатньо кваліфікованого реагування на порушення в природоохоронній сфері та посадових зловживань.

Враховуючи викладене, Комітет вирішив рекомендувати Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про відхилення зазначеного проекту законопроекту.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44