На засіданні Комітету зазначалося, що законопроект (реєстр. №3041, доопрацьований) підготовлено з метою впорядкування проведення діяльності зі штучної зміни атмосферних явищ у господарських цілях, яка призводить до негативних наслідків щодо кількості атмосферних опадів, їх середньомісячного територіального розподілу, повторюваності, інтенсивності тощо.

Зокрема, передбачається, шляхом внесення змін до статті 16 Закону "Про охорону атмосферного повітря", закріплення на законодавчому рівні максимального строку дії дозволу на провадження діяльності, пов’язаної із штучними змінами стану атмосфери та атмосферних явищ у господарських цілях тривалістю в 1 рік. Також передбачається окремий порядок провадження діяльності по здійсненню фізико-хімічного впливу на хмари з метою викликання опадів, розсіювання хмар без опадів, запобігання опадів у вигляді граду із застосуванням хімічних реагентів, градобійного обладнання та іншого спеціалізованого обладнання. Також пропонується запровадити кримінальну відповідальність за порушення порядку здійснення діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях шляхом виключення статті 78-1 Кодексу України Про адміністративні правопорушення та внесенням нової статті 241-1 до Кримінального Кодексу.

На засіданні наголошувалося, що у доопрацьованому законопроекті враховано низку зауважень, що були висловлені членами Комітету та викладені у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради від 18 вересня 2013 року.

Водночас було висловлено й низку пропозицій. Зокрема, проектом пропонується доповнити статтю 16 Закону "Про охорону атмосферного повітря" новими частинами, що окремо регламентують діяльність та надання відповідних дозволів на здійснення фізико-хімічного впливу на хмари з метою викликання опадів, розсіювання хмар без опадів, запобігання опадів у вигляді граду із застосуванням хімічних реагентів, градобійного обладнання та іншого спеціалізованого обладнання. Таке доповнення, вважають народні депутати, зумовить дублювання чинних норм, оскільки перераховані види діяльності здійснюються в межах діяльності спрямованої на штучні зміни стану атмосфери та атмосферних явищ, що регламентується частиною першою статті 16. Водночас, запровадження такого окремого порядку діяльності, на здійснення якої необхідний дозвіл, не узгоджуватиметься із Законом "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", яким передбачено (пункт 144 Переліку) дозвіл виключно на провадження діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери та атмосферних явищ у господарських цілях.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44