Комітет розглянув проект закону України про внесення змін до деяких законів України, які регулюють відносин, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 4558а).

Як зазначено у пояснювальній записці проект розроблено з метою виконання завдання, визначеного дорученням Прем’єр-міністра України А. Яценюка в частині дерегуляції господарської діяльності в Україні шляхом скасування дозволу на проведення робіт з експериментальними тваринами та дозволу на ввезення продукції, отриманої з використанням генетично модифікованих організмів для науково-дослідних цілей, а також з метою уточнення повноважень окремих центральних органів виконавчої влади в галузі поводження з експериментальними тваринами та з ГМО. 

З урахуванням завдання щодо забезпечення дерегуляції господарської діяльності існує необхідність скасування дозволу на проведення робіт з експериментальними тваринами як такого та посилення відповідальності за належне дотримання Закону адміністрацією закладу, що проводить такі роботи.  Крім цього, норму Закону щодо здійснення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти і науки, контролю за дотриманням вимог цього Закону під час проведення наукових експериментів, слід замінити нормою щодо ведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері наукової діяльності, переліку наукових установ, підприємств, організацій, вищих навчальних закладів, які проводять досліди на тваринах, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки.

Також існує необхідність скасування дозволу на ввезення продукції, отриманої з використанням генетично модифікованих організмів для науково-дослідних цілей, та уведення нової норми, відповідно до якої ввезення незареєстрованих ГМО та продукції, отриманої з використанням ГМО, призначених виключно для науково-дослідних цілей у замкнених та відкритих системах або з метою державних апробацій (випробовувань), супроводжується добровільним повідомленням, яке подається центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти і науки, в якому, зокрема, зазначаються результати попередньої оцінки ризиків такого ввезення Комісії з біологічної та генетичної безпеки проведення генетично-інженерних робіт відповідно до частини четвертої статті 12 цього Закону.

Основними цілями його прийняття є:

- удосконалення існуючої системи державного регулювання у сфері захисту тварин від жорстокого поводження та генетично-інженерної діяльності при поводженні з генетично модифікованими організмами;

- уточнення повноважень окремих центральних органів виконавчої влади в частині поводження з експериментальними тваринами та генетично-модифікованими організмами;

- скасування двох дозвільних процедур у сфері господарської діяльності;

- врегулювання неузгодженостей положень окремих законів України.

Для забезпечення зазначеної мети проектом Закону:

-        дозвіл на проведення робіт з експериментальними тваринами скасовується, натомість, відповідальність за організацію роботи з експериментальними тваринами та її наслідки покладається на адміністрацію наукової установи, підприємства, організації, вищого навчального закладу, у якому проводяться роботи з експериментальними тваринами з дослідною (науково-дослідною), які мають у своєму розпорядженні вольєри, біологічні клініки (віварії) або розплідники і які включені до переліку наукових установ, підприємств, організацій та вищих навчальних закладів, що мають право проводити досліди на тваринах, для чого частина третя статті 26 у Законі України "Про захист тварин від жорстокого поводження" викладається у новій редакції, абзац другий і четвертий частини першої статті 31 цього Закону виключаються, в статті 31 і 31-1 уводиться нова норма щодо ведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері наукової діяльності, переліку наукових установ, підприємств, організацій, вищих навчальних закладів, які проводять досліди на тваринах, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки;

-        дозвіл на ввезення продукції, отриманої з використанням генетично модифікованих організмів для науково-дослідних цілей, скасовується, а ввезення незареєстрованих генетично модифікованих організмів, якщо вони використовуються виключно для науково-дослідних цілей у замкнених та відкритих системах, а також з метою їх державних випробувань, та ввезення продукції, отриманої з використанням генетично модифікованих організмів, для науково-дослідних цілей супроводжуються добровільним повідомленням, форма якого затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, та яке оприлюднюється на його офіційному веб-сайті, для чого до статей 8, 8-1, 16, 19 Закону України "Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів" вносяться відповідні зміни;

-        стаття 8-2 Закону України "Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів", якою встановлюються повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності, виключається;

-        у Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" пункти 55 і 148 виключаються.

Таким чином, проектом регуляторного акта уводяться норми, які не спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами та суб’єктами господарювання, а саме:

-        робота з експериментальними тваринами з дослідною (науково-дослідною) метою може проводитися виключно науковими установами, підприємствами, організаціями та вищими навчальними закладами, які мають у своєму розпорядженні вольєри, біологічні клініки (віварії) або розплідники та включені відповідно до статті 31 Закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" до переліку наукових установ, підприємств, організацій та вищих навчальних закладів, які мають право проводити досліди на тваринах.  При цьому, відповідальність за організацію роботи з експериментальними тваринами та її наслідки несе адміністрація наукової установи, підприємства, організації, вищого навчального закладу;

-        ввезення незареєстрованих генетично модифікованих організмів, якщо вони використовуються виключно для науково-дослідних цілей у замкнених та відкритих системах, а також з метою їх державних апробацій (випробувань), та ввезення продукції, отриманої з використанням генетично модифікованих організмів, для науково-дослідних цілей супроводжуються добровільним повідомленням, яке подається центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти і науки, в якому, зокрема, зазначаються результати попередньої оцінки ризиків такого ввезення Комісії з біологічної та генетичної безпеки проведення генетично-інженерних робіт відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України "Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів".

 

За рузультати розгляду Комітет вирішив рекомендувати Комітету з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики проект закону України про внесення змін до деяких законів України, які регулюють відносин, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру прийняти за основу.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10