Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув відповідно до предметів відання проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення (№ 2212 від 23.02.2015 р.), внесений Кабінетом Міністрів України.

Метою законопроекту авторами визначено створення умов для стабілізації фінансового стану бюджету Пенсійного фонду України та удосконалення окремих положень стосовно пенсійного забезпечення.

У законопроекті  пропонується внести зміни до статті 58 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", зокрема,  текст чинної редакції статті 58 "Виплата пенсій працюючим пенсіонерам" викласти у новій редакції. Основний зміст якої полягає у тому, щоб не виплачувати працюючим пенсіонерам – учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – пенсію або виплачувати в розмірі 85 відсотків призначеного розміру. В Україні близько 50% працівників Чорнобильської АЕС та зони відчуження відносяться до категорії працюючих пенсіонеріввисококваліфікованих спеціалістів, які змушені будуть добровільно звільнитися. На думку Комітету, результатом стане професійний вакуум, загроза виконанню завдань виведення Чорнобильської АЕС з експлуатації та функціонування зони відчуження.

Комітет зазначає, що держава повинна належно забезпечити всі гарантії, пов‘язані зі шкодою, завданою особам, які постраждали від  наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, оскільки відповідно до статті 50 Конституції України. Також працюючим пенсіонерам пропонується виплачувати пенсії у розмірі 85%, але не менше прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Особи, які працюють на посадах, які дають право на призначення спеціальних пенсій (народним депутатам, державним службовцям та прирівняним до них особам, суддям, прокурорам, та іншим), у період  роботи на цих посадах пенсії не виплачувати.

Щодо порядку виплати пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам, встановленого цим Законом, то він поширюється на пенсіонерів (отримувачів щомісячного довічного грошового утримання) незалежно  від часу призначення пенсії. Однак, відсутнє належне фінансово-економічне обґрунтування, обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших наслідків, що суперечить статті 91 Регламенту Верховної Ради України.

Неоднозначною є пропозиція щодо обмеження 85% працюючим пенсіонерам пенсій, що обчислюються із заробітних плат, з яких було повністю сплачено і податки, і страхові внески. На погляд Головного науково-експертного управління, абсолютно недопустимим є застосування цієї пропозиції до пенсій громадян з невеликими доходами. Більш ефективним рішенням для наповнення Пенсійного фонду як тимчасовий захід на особливий період може бути відрахування 15% заробітної плати всіх працюючих пенсіонерів як цільовий податок (страховий внесок).

За результатами розгляду Комітет рекомендував Комітету з питань соціальної  політики, зайнятості та пенсійного забезпечення виключити пункт перший Розділу І законопроекту (зміни до статті 58 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”) та залишити текст статті 58 Закону в чинній редакції.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10