Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у межах предметів відання розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 4106), поданий народними депутатами України С.Матвієнковим, Ю.Воропаєвим та іншими, та проект Закону України щодо особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 4106-1), поданий народним депутатом України О. Недавою.

Комітет зазначив, що Законами України від 28.12.2014 р. № 79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних  відносин», № 72 –VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням» та № 71—VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» фактично було ліквідовано Державний та місцевий фонди охорони навколишнього природного середовища як спеціальні фонди, які наповнювались, передусім коштами від сплати екологічного податку і кошти яких мали використовуватись виключно на реалізацію природоохоронних заходів.

Законом України від 24.12.2015 № 918-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо цільового спрямування екологічного податку» було відновлено зарахування коштів від сплати екологічного податку тільки до спеціального фонду місцевих бюджетів (80 відсотків) і ця норма набрала чинності з початку 2016 року. Решта коштів екологічного податку (20%) відповідно до чинного законодавства віднесені до доходів загального фонду Державного бюджету України.

В результаті склалася ситуація, коли використання коштів екологічного податку, які надходять до загального фонду Державного бюджету України, не спрямовується на заходи з охорони довкілля, як передбачено Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища». В результаті виникають проблеми у фінансуванні природоохоронних заходів загальнодержавного рівня, а також у фінансовій підтримці окремих заходів на регіональному рівні.

Обидва законопроекти (проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 4106), поданий народними депутатами України С.Матвієнковим, Ю.Воропаєвим та іншими, та проект Закону України особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 4106-1), поданий народним депутатом України О.Недавою) спрямовані на відновлення екологічного податку як джерела формування спеціального фонду державного бюджету України в частині доходів.

Комітет підтримує проект Закону України щодо особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 4106-1).

Цим законопроектом пропонується комплексний підхід як до вирішення питання відновлення екологічного податку як джерела формування спеціального фонду у складі Державного бюджету України, так і до визначення напрямів використання цих коштів.

Також, законопроект визначає напрями використання коштів екологічного податку з видатків бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів (зміни до статті 90), а також з місцевих бюджетів (зміни до статті 91) саме на природоохоронні заходи, що забезпечить правову основу для їх цільового використання.

Прийняття законопроекту дасть можливість відновити фінансування природоохоронних заходів загальнодержавного рівня, а також фінансову підтримку окремих заходів на регіональному рівні за рахунок коштів спеціального фонду Державного бюджету, а також забезпечить цільове використання кошти від сплати екологічного податку.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44