Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув доопрацьований проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо  забезпечення гарантій прав громадян на загальне використання лісових ресурсів (реєстр. № 4746 від 06.10.2016 р.), поданий народним депутатом України Єднаком О.В, та відзначає наступне.

Метою законопроекту, як зазначено у Пояснювальній записці до нього,  є «усунення декларативності норм лісового законодавства щодо забезпечення прав громадян на вільний та безоплатний доступ до лісових ресурсів», а також «удосконалення правовідносин використання корисних властивостей лісів на умовах довгострокового тимчасового користування»

Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Лісового кодексу України та Закону України «Про мисливське господарство та полювання».

Зокрема, уточняються підстави набуття права приватної власності на ліси; права та обов’язки лісокористувачів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у відповідній сфері; порядок та строки надання лісів для довгострокового тимчасового користування, встановлення лісових сервітутів; порядок забезпечення публічного доступу до інформації про використання лісів тощо. Пропонується також встановити адміністративну відповідальність за «незаконне встановлення будівель та споруд на землях лісогосподарського призначення» та за «незаконне обмеження прав громадян на загальне використання лісових ресурсів».

Головне науково-експертне управління, проаналізувавши проект, висловлює щодо його змісту наступне.

На думку управління, зміни до частини 4 статті 18 ЛК України, згідно з якими «довгострокове тимчасове користування лісами для потреб мисливського господарства здійснюється строком від п’ятнадцяти до п’ятдесяти років, а для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей, проведення науково-дослідних робіт - строком  від одного до десяти років» (яке за чинним законодавством (частина 2 статті 18 ЛК України) становить від одного до п’ятдесяти років) є необґрунтованими.  

В узагальнюючому висновку Головне науково-експертне управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні проект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

Комітет зазначає, що проект вимагає техніко-юридичного доопрацювання.

Текст порівняльної таблиці до законопроекту не повністю узгоджується з текстом самого проекту. Зокрема, у частині 13, якою пропонується доповнити статтю 66 ЛК України, в тексті проекту йдеться про «огорожі і споруди», а у Порівняльній таблиці – «огорожі або споруди», що ускладнює розуміння змісту відповідної норми.

Комітет з питань запобігання і протидії корупції зазначає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Зважаючи на викладене вище, Комітет вирішив рекомендувати прийняти за основу за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення гарантій прав громадян на загальне використання лісових ресурсів (реєстр. № 4746 від 06.10.2016 р. доопрацбований), поданий народним депутатом України Єднаком О.В.     

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44