Законопроектом пропонується внести зміни до статтей 17 і 34 Кодексу цивільного захисту України, статтей 1 і 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», статтей 1, 30, 31, 34 і 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

При цьому необхідно зазначити, що Статтею 32 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що для захисту людей від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, та дії засобів ураження в особливий період також використовуються споруди подвійного призначення (наземна або підземна споруда, що може використовуватися за основним функціональним призначенням і для захисту населення). Проектування, будівництво, пристосування і розміщення захисних споруд та споруд подвійного призначення здійснюється згідно з нормами, які розробляються відповідно до Закону України «Про будівельні норми».

Переліком об’єктів, що належать суб’єктам господарювання, проектування яких здійснюється з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 6, визначено, що для укриття населення планується використовувати споруди підземного простору населених пунктів, а саме: підземні переходи між станціями, склади, а також споруди котлованного типу (автостоянки, паркінги, гаражі, підземні торговельні центри, підприємства громадського харчування, магазини).

Разом з тим, державні будівельні норми, згідно з якими здійснюється проектування цих споруд, не містять спеціальних вимог, з урахуванням яких досягається необхідний рівень захисту людей, які можуть укриватися у спорудах подвійного призначення.

На сьогодні найменш захищеними від ураження наслідками надзвичайних ситуацій, пов’язаних з бойовими діями або радіаційними аваріями, є мешканці багатоквартирних будинків, оскільки мешканці приватних будинків мають змогу укритись у належних їм підвальних приміщеннях (погребах, підвалах, цокольних поверхах, гаражах тощо). 

Зазначене є результатом недосконалості законодавства, що діє у сфері містобудівної діяльності, і дає забудовникам змогу уникнути від «зайвих» (на їх погляд) витрат і отримати максимальні прибутки.

Зазначену проблему доцільно вирішити шляхом запровадження норм, що встановлюють обов’язкову наявність у складі проектної документації на нове будівництво, насамперед, при будівництві багатоквартирних житлових будинків, споруд, призначених для укриття населення, зокрема, споруд подвійного призначення.

Зважаючи на складну ситуацію у державі, до впровадження у законодавстві вищезгаданих норм, внесення змін до статтей 17 і 34 Кодексу цивільного захисту України вважається передчасним і таким, що зашкодить інтересам громадян та держави у цілому.

За результатами розгляду на засіданні 22 лютого 2017 р. Комітет рекомендує Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення умов ведення будівельної діяльності (реєстр. №5587 від 23.12.2016 р.), з урахуванням пропозицій Комітету щодо вилучення змін до статей 17 та 34 Кодексу цивільного захисту України.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10