Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, він розроблений у зв’язку з необхідністю приведення Закону України «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей» у відповідність до вимог статті 5 Закону України «Про адміністративні послуги». Законом «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей» передбачено видачу свідоцтва на право вивезення (тимчасового вивезення) культурних цінностей з території України (даліСвідоцтво).

Серед змін, що пропонується внести до законодавства, слід відмітити доповнення до статті 6 Закону України «Про вивезення, ввезення та повернення рухомих культурних цінностей», яким визначається що ввезення в Україну, пересилання та вивезення за її межі об’єктів тваринного чи рослинного світу, види яких є об’єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення, здійснюється відповідно до цієї Конвенції.

Слід також зауважити, що статтею 11 «Про страховий фонд документації України» визначено, що за призначенням страховий фонд документації України поділяється на:

§        страховий фонд документації для організації виробництва оборонного, мобілізаційного і господарського призначення;

§        страховий фонд документації для проведення аварійно-рятувальних та аварійно-відновлювальних робіт під час ліквідування надзвичайних ситуацій;

§        страховий фонд документації для відбудови об'єктів систем життєзабезпечення населення і транспортних зв'язків;

§        страховий фонд документації для  збереження документів  на об'єкти культурної спадщини.

Основою для планування робіт з формування страхового фонду документації на об'єкти культурної спадщини є Державний реєстр нерухомих пам'яток України, описи, схеми,  переліки  і  каталоги історичних пам'яток та інших об'єктів, що становлять культурну цінність, тощо.

Закон України «Про охорону культурної спадщини» визначає об'єкт культурної спадщини як визначне місце, споруду (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі  предмети, а також території  чи  водні об'єкти (об'єкти підводної  культурної  та  археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні  або  створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу  цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного,  мистецького,  наукового  чи  художнього погляду і зберегли  свою автентичність.

У зв’язку з цим вбачається недоцільним внесення змін до статті 10 Закону України «Про страховий фонд документації України» в частині формування, ведення та використання страхового фонду документації України у сфері збереження інформації про культурні цінності визначивши тільки рухомі культурні цінності.

За результатами розгляду на засіданні 22 лютого 2017 р. Комітет рекомендує Комітету з питань культури і духовності внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вивезення та ввезення рухомих культурних цінностей (реєстр. № 5513 від 08.12.2016 р.) з урахуванням пропозицій Комітету щодо вилучення змін до статті 10 Закону України «Про страховий фонд документації України».

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05
24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10