25 листопада 2015 року Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув, відповідно до предметів відання Комітету,  на своєму засіданні проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації (реєстр. № 3357), внесений народними депутатами України Южаніною Н.П. та іншими народними депутатами України, і рекомендує Комітету з питань податкової та митної політики внести на розгляд Верховній Раді України пропозицію про прийняття проекту Закону за основу та врахувати пропозиції Комітету.

У законопроекті пропонується Розділ ІІІ "Податок на прибуток підприємств" викласти в новій редакції, до якої не включені положення, що містяться у статті 142 Податкового кодексу Україну щодо звільнення від оподаткування прибутку Чорнобильської АЕС та прибутку підприємств, отриманого за рахунок міжнародної технічної допомоги або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття".

Комітет вважає, що за відсутності у податковому законодавстві такої пільги може виникнути реальна загроза збільшення вартості проектів, пред'явлення підрядниками та постачальниками обґрунтованих претензій до ДСП «ЧАЕС» і, як наслідок – значних витрат з Державного бюджету та порушення виконання міжнародних зобов'язань України.

Крім цього, оподаткування податком прибутку підприємств, отриманого за рахунок міжнародної технічної допомоги або за рахунок коштів, які передбачаються у Державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду «Укриття», суперечить міжнародним договорам, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, відповідно до яких надається міжнародна технічна допомога, направлена на підвищення ядерної та радіаційної безпеки Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему.

Комітет запропонував законопроект доповнити нормами, які дозволять зберегти чинний на сьогодні режим пільгового оподаткування прибутку Чорнобильської АЕС та прибутку підприємств, отриманого за рахунок міжнародної технічної допомоги або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття", який наразі визначений у статті 142 Податкового кодексу України.

У проекті Закону пропонується змінити концепцію щодо об’єкта оподаткування рентною платою за спеціальне використання води з "обсягу фактичного використання води, у тому числі і вторинними водокористувачами" на "обсяг забраної (вилученої) води лише первинними водокористувачами", що суперечить статтям 48 та 49 Водного кодексу України, відповідно до яких спеціальне водокористування є платним, а до спеціального водокористування належить і використання води. Крім того, наявні зауваження, щодо зміни об’єкта оподаткування із "об’єму використаної води" на "об’єм забраної первинними водокористувачами води", що є неприпустимим з точки зору забезпечення раціонального використання води.

Комітет підтримав зміни в частині підвищення рентної плати за спеціальне використання води, та не підтримав інші зміни, і пропонує залишити оподаткування рентною платою за спеціальне водокористування води в чинній редакції Податкового кодексу України.

Комітет підтримав підвищення ставок екологічного податку, що є дієвим інструментом стимулювання товаровиробників до впровадження нових, менш ресурсномістких технологій, впровадженню ресурсозберігаючих заходів та запобігання забрудненню навколишнього природного середовища.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

17 травня 2024 11:47
15 травня 2024 18:08
15 травня 2024 10:44
14 травня 2024 14:52
10 травня 2024 17:44
09 травня 2024 18:08
09 травня 2024 17:28
06 травня 2024 11:37
03 травня 2024 14:54
26 квітня 2024 10:05