Стосовно чергової ініціативи Державного агентства рибного господарства про запровадження плати за любительський вилов риби у водоймах України, як Голова Комітету та співавтор низки законів про боротьбу з рибним та мисливським браконьєрством, інформую: питання любительського та спортивно рибальства чітко урегульовані чинними Законами України.

Так, зокрема, Закон України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» вже у статті 1 чітко визначає, що:

«ЛЮБИТЕЛЬСЬКЕ РИБАЛЬСТВО – безоплатне добування (виловводних біоресурсів  у  порядку  загального  використання,  у   дозволених обсягах,  для  особистих  потреб (без права реалізації) знаряддями виловувстановленими для цього  правилами  рибальства. В  інших випадках любительське рибальство здійснюється на праві спеціального використання».

«СПОРТИВНЕ РИБАЛЬСТВО – вид любительського  рибальстващо здійснюється у порядку загального  використання, з установленням певних  вимог до проведення спортивних змагань або кваліфікаційних нормативів».

Як відомо, обмеження щодо такого вилову риби стосується лише кількісних параметрів вилову риби.

Також Водний кодекс України у статті 47 визначає право загального водокористування: «Загальне водокористування здійснюється громадянами для задоволення їх потреб (купання, плавання на човнахлюбительське і спортивне рибальство, водопій тварин, забір води з водних об’єктів без застосування споруд або технічних пристроїв та з криницьбезкоштовно,без закріплення водних об’єктів за окремими особами та без надання відповідних дозволів».

Отож, висновок перший: якщо у чиновників виникає бажання ліквідувати право громадян на безоплатний любительський вилов риби, для цього їм треба виступити із відповідними законодавчими ініціативами змін до цих двох Законів, затвердити їх у профільних міністерствах та подати від імені Кабінету Міністрів як законопроект на розгляд до Верховної Ради. Що стосується Державного агентства рибного господарства, то воно НЕ МАЄ ПРАВА ЗАКОНОДАВЧОЇ ІНІЦІАТИВИ. А жоден інший нормативний чи підзаконний акт не дає права порушувати чинне законодавство України.

А тепер по суті.

Для того, щоб навести порядок у цій сфері, треба, щоб всі структури, які отримують кошти з бюджету на охорону довкілля зокрема, виконали норми усіх наших Законів, які стосуються охорони біорізноманіття, тваринного світу та боротьби з браконьєрством.

Зокрема, я є співавтором низки діючих законів, які були розроблені спільно з громадськістю та, зокрема, Андрієм Неліпою, Ігорем Тихолазом, Володимиром Борейком, Олегом Листопадом та іншими фахівцями. Цими законопроектами за останні 5 років ми дали можливість повністю ліквідувати браконьєрську мафію та зловживання в цій сфері.

Зокрема, ми заборонили:

виготовлення, збут, застосування та рекламу в Україні браконьєрських знарядь (отруйних принад, колючих, давлячих та капканоподібних знарядь лову, електровудок, вибухових речовин, пташиного клею та монониткових сіток);

ввезення в Україну капканів, мониткових сіток і електровудок;

– ввели кримінальну відповідальність за використання вибухових отруйних речовин і електровудок;

– а також значно збільшили штрафи за порушення цих норм законів.

До того ж, ми відновили права громадських інспекторів з охорони довкілля, заборона на які тривала біля 15 років.

Отож, законодавчих інструментів для боротьби з браконьєрською мафією в Україні на сьогодні є достатньо. Проте, на жаль, на місцевому рівні вона досі «кришується» десь міліцією, десь рибінспекторами чи представниками інших структур.

Не менше зло – неконтрольований промисловий вилов риби. Тому ідея Держрибагентства і далі дозволяти масово і безконтрольно виловлювати рибу для бізнесу, а за гроші рибалок-любителів відновлювати рибний потенціалце повний абсурд.

Тут наша позиція чітка: необхідно заборонити на певний період промисловий вилов риби у природних водоймах і обмежити – у водосховищах. При цьому Кабінет Міністрів має визначити акваторії, де дозволяється або забороняється промисловий вилов риби. Водночас видачу лімітів на вилов риби і контроль за їхнім дотриманням треба зробити відкритим для громадськості.

Ці два напрямки – боротьба з браконьєрством та обмеження промислового вилову рибиє дуже важливими, і наш парламентський Комітет готовий до співпраці з відповідними державними структурами.

Але дивує примітивізм підходу чиновників, які для того, щоб вирішити проблему в Україні, використовують лише «метод Яценюка» – ввести черговий податок для бідних і не чіпати багатих.

Адже ідея платної любительської риболовліце додатковий податок для більшості небагатих людей, які використовують рибалку і для відпочинку, і для елементарного добування їжі, скажімо, на селі.

До того ж, така ідея Держрибагентства несе в собі корупційну загрозу. Уявіть собі, скільки чиновників треба оплатити з бюджету, і в який спосіб вони будуть адмініструвати цей податок: збирати плату з касовими апаратами на човнах?!..

Наш Комітет і, я сподіваюсь, вся Верховна Рада не підтримає дану ініціативу про платну любительську риболовлю у разі її подання Кабінетом Міністрів. І в черговий раз даю пораду: чиновникам треба боротися з браконьєрською мафією, яка пронизала всю систему рибної галузі, а не з простими рибалками.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

07 липня 2024 07:00
05 липня 2024 12:36
05 липня 2024 11:54
03 липня 2024 15:44
28 червня 2024 14:58
26 червня 2024 16:48
24 червня 2024 09:38
20 червня 2024 17:22
20 червня 2024 13:57
20 червня 2024 10:57