Комітет з питань екологічної політики та природокористування, розглянувши проект Закону про мораторій на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса, вирішив рекомендувати Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Комітет з питань екологічної політики та природокористування, відповідно до предметів відання, розглянув проект Закону про мораторій на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса (реєстр. № 3022 від 06.02.2020 р.), внесений народним депутатом України Дмитруком А.Г., Леоновим О.О., Володіною Д.А., Заремським М.В., Кицаком Б.В.
Як зазначено у пояснювальній записці законопроект спрямований на покращення та збереження санітарно-гігієнічного, рекреаційно-оздоровчого потенціалу міста Одеси.
Законопроектом пропонується ввести мораторій строком на 3 роки на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса.
Комітет звернув увагу на наступне. Відповідно до статті 63 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» на територіях рекреаційних зон забороняється: господарська та інша діяльність, що негативно впливає на навколишнє природне середовище або може перешкодити використанню їх за цільовим призначенням; зміна природного ландшафту та проведення інших дій, що суперечать використанню цих зон за прямим призначенням.
Також на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель (стаття 52 Земельного кодексу України).
На землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об’єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням (стаття 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»).
Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного призначення здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України (пункт 7 статті 20 Земельного кодексу України).
Комітет наголосив, що встановлення категорій земель за основним цільовим призначенням здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування (стаття 20 Земельного кодексу України).
Надання містобудівних умов і обмеження забудови земельних ділянок відноситься до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (стаття 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Комітет відмітив, що чинне законодавство дає можливість врегульовувати питання щодо збереження земель природно-заповідного фонду, рекреаційного та іншого природоохоронного призначення. Тому, задекларована у проекті Закону, спрямованість на зупинення процесу знищення та деградації шляхом забудови земель природоохоронного, рекреаційного та оздоровчого призначення в місті Одеса ставить під сумнів доцільність прийняття законопроекту окремо для одного міста.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що чинне законодавство України вже містить норми, які встановлюють заборону чи обмеження будівництва на окремих територіях та об’єктах, що підлягають особливій охороні в Україні у цілому.
Управління також звертає увагу, що у контексті збереження вказаного потенціалу міста Одеси регулювання законом питань забудови лише окремих категорій земель не дозволяє охопити весь комплекс аналогічних проблем, що потребують вирішення, а саме: необхідність врегулювання використання земель інших категорій, таких як землі історико-культурного призначення, водного фонду, лісогосподарського призначення.
Узагальнюючий висновок Головного науково-експертного управління: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проекту Закону про мораторій на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса (реєстр. № 3022).
Повернутись до списку публікацій
Комітет з питань екологічної політики та природокористування, відповідно до предметів відання, розглянув проект Закону про мораторій на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса (реєстр. № 3022 від 06.02.2020 р.), внесений народним депутатом України Дмитруком А.Г., Леоновим О.О., Володіною Д.А., Заремським М.В., Кицаком Б.В.
Як зазначено у пояснювальній записці законопроект спрямований на покращення та збереження санітарно-гігієнічного, рекреаційно-оздоровчого потенціалу міста Одеси.
Законопроектом пропонується ввести мораторій строком на 3 роки на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса.
Комітет звернув увагу на наступне. Відповідно до статті 63 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» на територіях рекреаційних зон забороняється: господарська та інша діяльність, що негативно впливає на навколишнє природне середовище або може перешкодити використанню їх за цільовим призначенням; зміна природного ландшафту та проведення інших дій, що суперечать використанню цих зон за прямим призначенням.
Також на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель (стаття 52 Земельного кодексу України).
На землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об’єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням (стаття 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»).
Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного призначення здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України (пункт 7 статті 20 Земельного кодексу України).
Комітет наголосив, що встановлення категорій земель за основним цільовим призначенням здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування (стаття 20 Земельного кодексу України).
Надання містобудівних умов і обмеження забудови земельних ділянок відноситься до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (стаття 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Комітет відмітив, що чинне законодавство дає можливість врегульовувати питання щодо збереження земель природно-заповідного фонду, рекреаційного та іншого природоохоронного призначення. Тому, задекларована у проекті Закону, спрямованість на зупинення процесу знищення та деградації шляхом забудови земель природоохоронного, рекреаційного та оздоровчого призначення в місті Одеса ставить під сумнів доцільність прийняття законопроекту окремо для одного міста.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що чинне законодавство України вже містить норми, які встановлюють заборону чи обмеження будівництва на окремих територіях та об’єктах, що підлягають особливій охороні в Україні у цілому.
Управління також звертає увагу, що у контексті збереження вказаного потенціалу міста Одеси регулювання законом питань забудови лише окремих категорій земель не дозволяє охопити весь комплекс аналогічних проблем, що потребують вирішення, а саме: необхідність врегулювання використання земель інших категорій, таких як землі історико-культурного призначення, водного фонду, лісогосподарського призначення.
Узагальнюючий висновок Головного науково-експертного управління: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проекту Закону про мораторій на забудову та зміну цільового призначення земель природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного призначення, а також земель оздоровчого та рекреаційного призначення в місті Одеса (реєстр. № 3022).
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 10:17
21 листопада 2024 14:57
20 листопада 2024 12:13
20 листопада 2024 12:00
19 листопада 2024 16:36
19 листопада 2024 16:33
13 листопада 2024 14:50
12 листопада 2024 11:46
07 листопада 2024 17:37
04 листопада 2024 14:56