09 грудня 2020 р. у форматі відеоконференції відбулося чергове засідання Комітету з питань екологічної політики та природокористування.

 Відповідно до порядку денного Комітет розглянув питання законопроектної та організаційної роботи.

Зокрема, було розглянуто законопроекти про ринок деревини (реєстр. № 4197), поданий народним депутатом України Матусевичем О.Б. та альтернативний законопроект з такою ж назвою (реєстр. № 4197-1), поданий народними депутатами України Підласою Р.А., Заблоцьким М.Б., Овчинниковою Ю.Ю., Андрійовичем З.М., Криворучкіною О.В., Прощуком Е.П., Василенко Л.В., Бондаренком О.В., Маріковським О.В., Задорожним А.В. та іншими народними депутатами України.

Законопроект реєстр. № 4197 спрямований на забезпечення розвитку ринку деревини як пріоритетного для лісопромислового комплексу України шляхом створення правових, економічних та організаційних засад функціонування вказаного ринку на принципах вільної і добросовісної конкуренції та раціонального використання лісових ресурсів.

Завданням цього законопроекту є створення системної моделі регулювання ринку деревини шляхом закріплення на найвищому рівні правил реалізації необроблених лісоматеріалів для забезпечення сталого використання лісових ресурсів та першочергового забезпечення потреб національних товаровиробників у лісоматеріалах.

Метою альтернативного законопроекту № 4197-1 є комплексне врегулювання відносин, пов’язаних з купівлею-продажем деревини, а також визначення правових, економічних та організаційних засад функціонування ринку деревини, що сприятиме розвитку цього ринку і забезпеченню інтересів усіх його учасників. Також проект спрямований на узгодження положень Закону про ринок деревини з рядом інших законів в частині роботи лісового порталу, який є важливою частиною забезпечення максимальної публічності ринку деревини.

Представлення законопроектів відбулося за участі авторів – народних депутатів. Зокрема, про основні положення та аспекти щодо проекту Закону реєстр. № 4197 доповів народний депутат України Матусевич О.Б., про основні положення та аспекти щодо проекту Закону реєстр. № 4197-1 – народний депутат України Маріковський О.В.

Перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Боруховський Б.В. презентував Комітету аналіз обох законопроектів та акцентував увагу на необхідності законодавчого врегулювання назрілих питань на ринку деревини.

Державне агентство лісових ресурсів України, у своєму висновку висловило про підтримку прийняття проекту Закону реєстр. № 4197.

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України підтримує прийняття законопроекту реєстр.№ 4197-1.

В обговоренні законопроектів взяли участь представники експертного середовища, які також відмітили підтримку прийняття проекту Закону реєстр. № 4197-1.

Голова Комітету Бондаренко О.В. відмітив щодо необхідності отримання від Національного агентства з питань запобігання корупції висновків антикорупційної експертизи до обох проектів законів.

Комітет підтримав пропозицію Бондаренка О.В. та запропонував рекомендувати Комітету з питань економічного розвитку звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо надання висновків антикорупційної експертизи до проектів законів реєстр. №№ 4197 та 4197-1.

За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань економічного розвитку внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу у першому читанні проекту Закону про ринок деревини (реєстр. № 4197-1 від 26.12.2019 (альтернативний)).

Також, Комітет розглянув законопроект про внесення змін до законодавчих актів України щодо дозвільної системи у сфері господарської діяльності та спрощення доступу на ринки (реєстр. № 4219), поданий народними депутатами України Підласою Р.А., Шуляк О.О., Мельником П.В. та іншими народними депутатами України. Метою прийняття законопроекту є створення належних правових умов для реалізації гарантованої законом свободи підприємницької діяльності у межах, визначених законом, шляхом звуження сфери втручання держави у господарські відносини. Завдання законопроекту полягають у кодифікації та модернізації законодавства щодо доступу суб’єктів господарювання на ринки, зменшення адміністративного навантаження на бізнес шляхом зменшення значної кількості дозволів, поширення принципу вільного доступу до ринків.

Заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Стрілець Р.О. зробив аналіз законопроекту, навів зауваження та пропозиції від Міністерства, наголосив, що мають бути уточнені зміни, зокрема, до Водного кодексу України, законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про охорону атмосферного повітря», «Про адміністративні послуги».

Заступник директора департаменту регуляторної політики та підприємництва Прокопець В. Ю. підтримав законопроект і запропонував його спільно доопрацювати.

Аналітичний центр «Інститут законодавчих ідей» повідомляє щодо результатів здійснення експертизи, за результатами якої виявлено такі корупціогенні фактори: повноваження, що мають ознаки розширених дискреційних повноважень, нечіткість адміністративних процедур; невизначеність відносно строків прийняття остаточних процедурних рішень; процедура не закріплює вичерпних підстав і порядку прийняття управлінських рішень.

За результатами розгляду Комітет прийняв рішення про доцільність повернення законопроекту суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Переглянути відеоматеріали

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 листопада 2024 10:17
21 листопада 2024 14:57
20 листопада 2024 12:13
20 листопада 2024 12:00
19 листопада 2024 16:36
19 листопада 2024 16:33
13 листопада 2024 14:50
12 листопада 2024 11:46
07 листопада 2024 17:37
04 листопада 2024 14:56