Другий день офіційного візиту Комітету з питань екологічної політики та природокористування до Королівства Швеція був насичений зустрічами з ключовими представниками шведських організацій, які займаються практичним впровадженням політики та надають експертні пропозиції у сферах розширеної відповідальності виробника (РВВ), переробки та систем повернення упаковки.

Зустріч із Генріком Нільссоном, керівником з питань ринків та зв’язків з органами влади Організації відповідальності виробника була присвячена обговоренню сучасних викликів та можливостей шведських організацій РВВ, їхній ролі у фінансуванні системи збору та переробки, а також співпраці з бізнесом та державою. Особливу увагу приділено питанням забезпечення прозорості та підзвітності цієї моделі у країні.
Також учасники візиту ознайомилися зі шведською системою заставного повернення тари. Катаріна Лунделль, представниця компанії Returpak, докладно розповіла про принцип роботи національної системи, високі показники повернення тари та роль комунікацій у залученні споживачів.

Окремий блок програми був присвячений огляду системи розширеної відповідальності виробника у сферах електронного та електричного обладнання, батарей і поводження з транспортними засобами, що досягли кінця строку служби, зокрема організації збору, переробки та контролю за цими видами складних відходів.
Спілкування з представниками бізнесу, зокрема з Надею Дальґрен (Dagab, розробник упаковки) та Томасом Тедіном (Lenova, дистриб’ютор електроніки), було присвячене обговоренню ключових аспектів участі компаній у системах розширеної відповідальності виробника та депозитного повернення тари. Наголошено, що ефективність цих систем значною мірою залежить від зручної логістики та чітко налагоджених операційних процесів у магазинах і дистриб’юторських центрах.
Голова Комітету Олег Бондаренко та голова підкомітету Едуард Прощук погодились з позицією представників бізнесу Швеції щодо важливості передбачуваного регулювання й тісної взаємодії між державою, виробниками, ритейлом і операторами системи депозитного повернення тари. Тільки завдяки відкритому діалогу та постійній координації можна забезпечити роботу моделі, у якій жодна зі сторін не несе надмірних витрат, а кінцевим результатом є досягнення високих показників повернення та якісна переробка.
(новина оновлюється)