Збільшення доходів місцевих бюджетів відповідає принципу децентралізації влади. Проте автором законопроекту не надано фінансово-економічного обґрунтування запропонованих змін, в тому числі обґрунтування необхідності і достатності частки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, що пропонується спрямувати до доходів бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів, а також врахування потреб геологічної галузі.
Під час засідання круглого столу обговорювалися перспективи впровадження СЕО в Україні в контексті європейської інтеграції. Було відмічено, що стратегічна екологічна оцінка (далі - СЕО) застосовується у багатьох країнах світу як систематичний процес виявлення екологічних факторів і можливих екологічних наслідків пропонованих стратегій, планів і програм та їх врахування під час прийняття відповідних рішень.
Під час обговорення зазначалось, що недостатньо лише посилювати природоохоронні заходи. Необхідні конструктивні заходи щодо збереження та збільшення загальних запасів рибних ресурсів та їх різноманіття. Були висловлені пропозиції щодо відомчої підпорядкованості контролюючих органів, та інших питань які потребують негайного вирішення.
На сьогодні фактично ліквідовані Державний та місцевий фонди охорони навколишнього природного середовища, а екологічний податок втратив своє цільове призначення - використання коштів від плати за забруднення на реалізацію саме природоохоронних заходів. На думку Мінприроди України, в результаті згаданих вище змін у законодавстві, економічний механізм охорони навколишнього природного середовища, передбачений Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", було фактично зруйновано.
Зважаючи на викладене, Комітет вирішив рекомендувати Кабінету Міністрів України прискорити внесення на розгляд Верховної Ради України законопроекту щодо узгодження положень Водного кодексу України та Закону України "Про меліорацію земель" у частині повноважень центральних органів виконавчої влади; забезпечити державний контроль за дотриманням правил експлуатації меліоративних систем і використанням меліорованих земель, а також визначити правові, економічні та організаційні засади подачі води на тимчасово окуповану територію України (АР Крим) з Північно-Кримського каналу для потреб водокористувачів усіх категорій. Одночасно запропоновано завершити оформлення водогосподарськими організаціями та управліннями каналів прав держави на земельні ділянки та об'єкти нерухомості, а також їх державну реєстрацію.
Метою законопроекту авторами визначено забезпечення справедливого розподілу коштів від екологічного податку між бюджетами різних рівнів, розширення фінансових можливостей громад сіл, селищ, міст щодо управління еколого-економічною ситуацією, на території яких розташовуються суб’єкти господарювання, юридичні особи, провадження діяльності яких призводить до забруднення навколишнього середовища.
Метою законопроекту, на думку суб'єктів законодавчої ініціативи, є надання в користування земельних ділянок державної або комунальної власності та встановлення осіб, яким це право надаватиметься першочергово. Законопроектом вносяться доповнення та уточнення до Земельного кодексу України щодо надання земельних ділянок державної або комунальної власності без права передачі цих земель у приватну власність.
Метою законопроекту, на думку суб'єктів законодавчої ініціативи, є усунення колізій у сфері відшкодування шкоди (збитків) підприємствам, установам, організаціям, що перебувають у державній власності, установами природно-заповідного фонду у процесі набуття права користування земельними ділянками.
Метою схвалення проекту Закону є зменшення фінансового навантаження на утримання Збройних Сил України шляхом звільнення від сплати земельного податку та спрямування бюджетних коштів на підвищення боєздатності військових підрозділів, закладів, установ та організацій Збройних Сил, в тому числі Міністерства оборони і Головного управління розвідки, Міністерства внутрішніх справ, Державної спеціальної служби транспорту, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Національної гвардії, які повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету, та обороноздатності Держави.
На думку автора законопроекту, його прийняття дозволить застосувати превентивні засоби забезпечення безпеки населення, що позитивно вплине на стан техногенної безпеки та підвищить у цілому безпеку населення.