Метою законопроекту визначено запровадження гармонізованої із європейської державної системи регулювання ринку послуг внутрішнього водного транспорту задля відродження внутрішнього водного транспорту України. Комітет підтримує заявлену у Пояснювальній записці до законопроекту мету та висловлює наступні зауваження до нього.
Так, законопроектом практично руйнується визначена природоохоронним законодавством система охорони та використання природних, передусім водних ресурсів.
Зокрема, передбачено проведення днопоглиблювальних робіт, зокрема і для підтримання габаритів суднового ходу (фарватеру) без визначених чинним законодавством дозволів на проведення робіт на землях водного фонду. Це передбачено як новим законопроектом, так і змінами до Водного кодексу України. Ці положення не можуть бути підтримані, оскільки проведення будь-яких днопоглиблювальних робіт на землях водного фонду є екологічно небезпечним видом діяльності і має здійснюватись за єдиними вимогами. Метою документа дозвільного характеру на проведення робіт на землях водного фонду є визначення умов здійснення таких робіт у спосіб, який унеможливлює, запобігає та/або мінімізує несприятливі наслідки для навколишнього природного середовища у процесі здійснення такої діяльності, забезпечення дотримання вимог екологічної безпеки, вимог природоохоронного, водного та земельного законодавства.