Щиро вітаю Вас з початком роботи Міжнародної конференції "Низьковуглецева електроенергетика: тренди, проблеми та перспективи". Тема сьогоднішньої конференції тісно пов'язана із антропогенними змінами клімату та довкілля і їх впливом на розвиток людства, що є однією з найважливіших глобальних проблем ХХІ сторіччя. Потенціал низьковуглецевого напрямку розвитку нашої економіки і енергетики зокрема достатній для суттєвого зменшення залежності від імпортованих енергоносіїв, за рахунок збільшення в енергетичному балансі екологічно чистої енергії вітру, сонця, навколишнього середовища, гідроенергії, геотермальної енергії, а також енергії з біопалива (біомаси і біогазу), промислових, сільськогосподарських та комунальних відходів.
5 червня в усьому світі відмічається заснований Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй Всесвітній день навколишнього середовища, який святкується з 1973 року. Цей день покликаний привернути увагу суспільства до проблем навколишнього середовища та нагадує про необхідність зміни ставлення людей до природних ресурсів.
8 червня з 14.00 до 16.00 у Комітеті з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відбудеться Круглий стіл щодо екологічних проблем Донбасу. До участі запрошені представники Кабінету Міністрів України, Міністерства екології та природних ресурсів, Ради національної безпеки і оборони, Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо-переміщених осіб, Міністерства оборони, Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, Міністерства охорони здоровя, Державної екологічної інспекції, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державного агентства водних ресурсів, Державного агентства лісового господарства, Донецької та Луганської обласних державних адміністрацій, фахівці з науково-дослідних установ та експерти громадських організацій. Круглий стіл відбудеться за адресою: м. Київ, вул. Грушевського, 5, конференц-зал будинку Верховної Ради України.
Метою прийняття законопроекту визначено правове врегулювання відносин щодо виробництва (добування) дорогоцінного каміння, зокрема, бурштину, припинення незаконного видобування бурштину, гарантування безпеки людей, їхнього життя, здоров'я та майна, ліквідації організованих злочинних організацій, що покривають незаконне видобування бурштину, його тіньовий збут і контрабанду, а також створення сприятливих умов для розвитку в Україні галузі економіки, пов'язаною з видобуванням, реалізацією та обробкою бурштину, залучення у цю галузь інвестицій та нових технологій, зростання рівню життя населення в місці видобування бурштину, забезпечення охорони навколишнього природного середовища під час видобування бурштину та рекультивації порушених земель.
Під час обговорення зазначалося, що законопроект не узгоджується з принципом системності у регулюванні суспільних відносин, згідно з яким він має взаємодіяти з базовими для даної сфери правого регулювання. З питань спецдозволів на надрокористування це Кодекс України про надра, зміни до якого вносити не передбачається. Потребує уточнення запропонована редакція пункту 100.12.2 Податкового кодексу щодо можливості надання платником податків контролюючому органу недостовірної, перекрученої або неповної інформації і суб'єкта прийняття передбаченого рішення.
Комітет зазначає, що у законопроекті (реєстр. № 6238 доопрацьованому 21.04.2017 р.) змінено назву законопроекту та доповнено змінами до Податкового кодексу України, якими передбачається встановити, що ставки акцизного податку, передбачені пунктом 15 підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, не застосовуватимуться до легкових автомобілів, якщо вони старше 10 років з дати вироблення. В частині пропозицій щодо внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" доопрацьований законопроект змістовно не змінився, за виключенням того, що тепер у ньому не вказано до якої саме статті Закону мають бути внесеними такі зміни.
Законопроектами пропонується покрити необхідні видатки обласному бюджету Харківської області за рахунок перерозподілу видатків - зменшити видатки Державного управління справами на 200,0 млн. грн. на реставрацію та пристосування Маріїнського палацу в м. Києві та додатково виділити зазначені кошти обласному бюджету Харківської області на:
Понад тридцять років минуло від часу наймасштабнішої, за всю історію використання атомної енергії, техногенної катастрофи й величезного екологічного лиха світового масштабу - аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Масштаби катастрофи могли б бути незрівнянно більшими, якби не мужність і самопожертва сотень тисяч учасників ліквідації наслідків аварії. Ризикуючи своїм життям та здоров'ям, вони виконали свій обов'язок і захистили людство від згубного впливу і подальшого розповсюдження радіації.
Основним завданням законопроекту є запровадження принципу розширеної відповідальності виробників товарів в упаковці, що забезпечить належне фінансування у сфері поводження з упаковкою та її відходами.
Комітет висловлює застереження щодо запропонованої редакції статті 16 Закону України "Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів". Оскільки норма "у разі недосягнення згоди щодо укладення договору про встановлення земельного сервітуту для розміщення, будівництва, обслуговування та/або експлуатації об'єкта міждержавної та магістральної електричної мережі, такий земельний сервітут встановлюється рішенням суду" може призвести до неоднозначного сприйняття користувачами чи власниками земельних ділянок. Рішення суду також стане підставою для державної реєстрації права земельного сервітуту. Запропоновані зміни до законопроекту у частині встановлення земельних сервітутів не слід застосовувати, наприклад до лісових масивів, які відрізняються протяжністю територій та особливістю догляду.