Новини
Комітет зауважує, що всупереч вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини 3 статті 91 Регламенту Верховної Ради України суб'єктами права законодавчої ініціативи до законопроекту, прийняття якого призведе до змін показників бюджету, не надано фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Враховуючи вищезазначене та вимоги пункту шість статті 116 Конституції України та статті 42 Бюджетного кодексу України, згідно з якими розробку й забезпечення виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України, було б логічним отримати відповідний експертний висновок Уряду щодо можливості та наслідків запровадження пропозиції законопроекту.
Під час обговорення зазначалося, що ідея посилення відповідальності за порушення правового режиму використання природних ресурсів заслуговує на підтримку. Проте запропоноване рішення носить вибірковий і фрагментарний характер і стосується тільки бурштину, що відноситься до дорогоцінного каміння органогенного утворення, і не стосується інших корисних копалин. У Верховній Раді України зареєстровано внесений тими ж авторами інший законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання та незаконні операції з корисними копалинами загальнодержавного значення (реєстр. № 5099), а також прийнятий Верховною Радою України за основу законопроект про видобування і реалізацію бурштину (реєстр. № 1351-1). Було б доцільно узгодити зазначені законопроекти між собою і запропонувати єдине комплексне вирішення порушених у них питань.
Під час обговорення зазначалося, що ідея посилення відповідальності за порушення правового режиму використання природних ресурсів заслуговує на підтримку. Проте запропоноване законопроектом посилення кримінальної відповідальності тільки корисних копалин загальнодержавного значення, хоча незаконне видобування корисних копалин місцевого значення (піску, суглинку, гіпсу, вапняку тощо) також не дає надходжень до обласного і державного бюджету, створює загрозу безпеці і життю людей, занедбані місця видобування (кар'єри), як правило, перетворюється на несанкціоноване звалище. У Верховній Раді також зареєстровано законопроект тих же авторів про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання бурштину, незаконні операції, у тому числі переміщення його через митний кордон України (реєстр. № 5096).
Метою проекту акта визначено врегулювання низки проблем, з метою недопущення звуження повноважень обласних рад у сфері надання дозволів на користування надрами, запропоновано рекомендувати Кабінету Міністрів призупинити дію його постанови від 06.04.16 № 277, провести засідання Кабінету Міністрів з цього питання та доручити нашому Комітету взяти на контроль реалізацію зазначених заходів. Постанова Кабінету Міністрів України, окрім іншого, обмежує час (до 90 днів) надання позитивної чи негативної відповіді щодо погодження надання надр у користування, а її призупинення не відповідатиме вимогам законодавчих актів щодо спрощення умов отримання документів дозвільного характеру суб'єктами господарювання, та на приведення українського законодавства у відповідність до вимог законодавства Європейського Союзу, прискорення погодження надання надр у користування.
6 жовтня 2016 року на засіданні Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянуто, відповідно до предметів відання, проект Закону України (реєстр. № 5183) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо полегшення доступу до правосуддя внутрішньо переміщених осіб та інших категорій осіб, права, свободи чи інтереси яких були порушені внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру, внесений народними депутатами України Тимошенко Ю. В., Немирею Г.М. та Рябчиним О.М.
Комітет зазначає, що у законопроекті пропонується виключити частину п'яту статті 102, згідно із якою за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг на компенсацію втрати частини доходів, на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян надаються пільги, зокрема, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дружинам (чоловікам) та опікунам (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, а також здійснюються компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
Як видно із пояснювальної записки, метою проекту закону є створення умов щодо доступності транспортних засобів для неповносправних громадян, визначених пунктами 1 та 2 частини першої статті 14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та статтями 5-7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". Зокрема, законопроектом пропонується доповнити пункт 10 статті 374 Митного кодексу України новим положенням, згідно якого при ввезенні (пересиланні) на митну територію України звільняються від оподаткування митними платежами товари, що класифікуються в одній із товарних позицій 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД (у кількості однієї одиниці за кожною товарною позицією), що ввозяться один раз на 5 років особами
Метою законопроекту є відновлення належного рівня соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Законопроектом передбачається визначити категорії зон радіоактивно забруднених територій, уточнити періоди проживання постраждалих на територіях зон безумовного (обов'язкового), гарантованого добровільного відселення та зони посиленого радіоекологічного контролю. Пропонується встановити щомісячну компенсацію у разі втрати годувальника на кожного непрацездатного члена сім'ї, який був на його утриманні, в розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, незалежно від пенсії, встановленої згідно із законодавством.
Під час зустрічі відбувся обмін думками щодо ходу робіт на майданчику Чорнобильської АЕС із будівництва Нового безпечного конфайменту (НБК) та Сховища відпрацьованого ядерного палива (СВЯП-2), що знаходяться на завершальних етапах. Вінс Новак повідомив, що на 29 листопада поточного року заплановане насування арки НБК ("нового безпечного конфайменту") на об'єкт "Укриття" ЧАЕС. Проектом передбачено, що нова споруда експлуатуватиметься упродовж 100 років. Одразу після цього на Чорнобильській АЕС заплановане проведення засідань Асамблеї вкладників Чорнобильського фонду "Укриття" та Асамблеї донорів Рахунку ядерної безпеки. Гості висловили упевненість у завершенні у першому півріччі 2017 року робіт з будівництва сухого сховища відпрацьованого ядерного палива (СВЯП-2). На березень 2017 р. призначені комплексні випробування об'єкту, а з вересня передбачено почати вивільнення палива зі СВЯП-1 (сховище проміжного зберігання ядерного палива, що функціонує з 1986 року).
На особистому прийомі громадяни порушували питання, які стосувалися, зокрема, питання запобігання забрудненню довкілля від золошлаковідвалу Дарницької ТЕЦ-4, соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, удосконалення законодавства щодо складування, переробки та утилізації твердих побутових відходів та інші. За наслідками розгляду отриманих звернень Комітет відповідно до предметів відання вживає заходів щодо оцінки ситуації, пошуку шляхів розв'язання, планує залучити Кабінет Міністрів України і центральні органи виконавчої влади та надати максимально можливу практичну допомогу по кожному зверненню.
- « попередня
- 1
- 2
- ...
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- ...
- 171
- 172
- наступна »