Новини
Законопроект розроблено з метою врегулювання питання надання соціально-економічної компенсації ризику населенню територій, на яких розміщуються підприємства з видобування і переробки уранових руд. Проектом закону пропонується доповнити визначення поняття зони спостереження, визначивши її для підприємств по видобуванню та переробці уранових руд. Так, наприклад, протягом тривалого часу Кіровоградська область, на території якої розташовані гірничо-видобувні підприємства ДП "Східний гірничо-збагачувальний комбінат", не здійснювала заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження.
Законопроектом пропонується: запровадити ліцензування видобутку і виробництва дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння і відповідний контроль за цією діяльністю, що потребує узгодження з положеннями Кодексу України про надра; здійснювати закупівлю афінованих дорогоцінних металів, видобутого з надр або рекуперованого дорогоцінного каміння, видобутого з надр дорогоцінного каміння органогенного утворення в Державний фонд дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України за рахунок коштів державного бюджету і в Державну скарбницю - за рахунок коштів Національного банку України, без фінансово-економічного обгрунтування;
Законопроектом передбачається виведення з-під дії Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, а також земельного законодавства.
Автором законопроекту пропонується розширити повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту щодо виконання заходів з охорони праці та здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за безпечним веденням робіт особами рядового і начальницького складу, які проходять службу в органах і підрозділах цивільного захисту, шляхом внесення доповнень до статті 17 Кодексу цивільного захисту України.
Законопроектом передбачається не відносити до повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, регулювання у сфері перероблення та захоронення побутових відходів для об'єктів, а із сфери дії Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" передбачається виключити сферу перероблення та захоронення побутових відходів. Також до повноважень Комісії передбачається віднести ліцензування діяльності з виробництва теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, що суперечить статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", якою встановлено виключний перелік видів діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Авторами законопроекту пропонується у статті 7 Закону України № 4943 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" доповнити перелік об'єктів, що передаються безоплатно із державної у комунальну власність, майновими комплексами державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин), іншим нерухомим та окремим індивідуально визначеним (рухомим) майном, яке не використовується і не планується до використання в органах і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.
Метою законопроекту є адаптація законодавства України до законодавства Європейського Союзу, запровадження стратегічної екологічної оцінки (СЕО) відповідно до підходів, визначених Директивою Європейського Парламенту та Ради ЄС від 27 червня 2001 р. № 2001/42/ЄС та Протоколом про стратегічну екологічну оцінку до Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті". Прийняття Закону передбачено Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом з метою забезпечення імплементації у національне законодавство положень Директив Європейського парламенту та Ради.
Метою законопроекту (№2009а-д) є встановлення правових та організаційних засад здійснення оцінки впливу на довкілля та забезпечення виконання Україною зобов’язань у рамках міжнародних договорів: Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті (Конвенція Еспо); Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Оргуська Конвенція).
З 1991 по 2009 рік Дмитро Михайлович очолював Національну комісію з радіологічного захисту населення України при Верховній Раді України, яка визначає загальні принципи та критерії протирадіаційного захисту життя і здоров'я людини від негативного впливу іонізуючих випромінювань. Під його керівництвом Комісія здійснювала науково-експертний аналіз проектів законодавчих актів, інших нормативно-правових актів у сфері забезпечення протирадіаційного захисту населення та радіаційної безпеки, експертизу планів будівництва підприємств атомної енергетики, підприємств, що використовують джерела іонізуючого випромінювання та об'єктів поводження з радіоактивними відходами, програм використання відпрацьованих ядерного палива і джерел іонізуючого випромінювання та їх захоронення, брала участь в екологічній експертизі цих об'єктів.
4 серпня 2016 року набирає чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання окремих питань правового режиму території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 14 липня 2016 року № 1472-VIII. Комітетом з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи здійснювалась ґрунтовна підготовка проекту Закону для його розгляду Верховною Радою України. При підготовці до другого читання до проекту Закону надійшло 36 пропозицій від суб'єктів права законодавчої ініціативи. Закон був прийнятий на засіданні Верховної Ради України 14 липня 2016 року за підтримки більшості голосів народних депутатів України.
- « попередня
- 1
- 2
- ...
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- ...
- 171
- 172
- наступна »